مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: بارندگی‌ها در استان از ابتدای سال آبی امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بارندگی در استان گلستان ۵۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی نظری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بیش از 87 میلی‌متر بارندگی در استان گلستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه درازمدت نیز 63 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر تصریح کرد: بارش‌های اخیر با توجه به خشکسالی‌های گذشته نوید سال آبی خوبی دارد اما این بدین معنی نیست که رودخانه‌ها و روان آب‌های استان پرآب شده است.

نظری گفت: با توجه به خشکسالی‌های رخ داده در 2 سال اخیر، سطح آورده رودخانه‌های استان از 34 تا 72 درصد کاهش یافته و نیاز است که مردم و کشاورزان باز هم در مصرف آب دقت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبیاری نوین در مزارع کشاورزی استان نیز یکی از راه‌های اصلی در مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی است.

وی بیان داشت: با چاه‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان برخورد خواهد شد و همچنان موضوع کمبود منابع آبی در استان وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.