انجمن صنفی روزنامه نگاران خراسان رضوی شروع به فعالیت کرد.

انجمن صنفی روزنامه نگاران به خراسان رضوی رسید
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، حسین احمدنژاد، عضو هیات موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران خراسان رضوی با تایید این خبر اظهار کرد: این انجمن با تعداد اعضای اولیه 62 نفر، یک ماه پیش و به دلیل نیازهایی که در جامعه خبری استان موجود بود، ایجاد شد.
 
وی افزود: مهم ترین اهداف این انجمن صنفی پوشش حقوقی و صنفی دادن به روزنامه نگاران استان در قالب یک تشکل کاری است؛ در حال حاضر ماهیت خانه مطبوعات بیشتر ماهیتی کارفرمایی است و کنترل کنندگان آن اغلب مدیران نشریات و نه بدنه نشریات و رسانه‌ها هستند.
 
 احمدنژاد با بیان اینکه این انجمن در حال طی کردن مراحل قانونی ثبت خویش است، خاطرنشان کرد: پس از آن به صورت رسمی از طریق سایت انجمن و همچنین رسانه‌ها شرایط عضویت ونحوه عضویت اعضای جدید اعلام می‌شود.
 
عضو هیات موسس انجمن صنفی روزنانه نگاران خراسان رضوی افزود: این انجمن تشکلی صنفی کارگری است که بر اساس قوانین وزارت کار، رفاه وتامین اجتماعی تشکیل شده و از منظر قانونی در چارچوب قوانین این وزارتخانه فعالیت می‌کند.
 
 وی با بیان اینکه خانه مطبوعات تشکلی است که بیشتر توسط مدیران مطبوعات و درراستای مقاصد و اهداف ایشان فعالیت می کنند، عنوان کرد: حال آنکه انجمن صنفی تشکلی برای احقاق حقوق کارکنان رسانه ها و خاص روزنامه نگاران است و تشکلی کارگری محسوب می شود.
 
 احمدنژاد اضافه کرد: هزینه‌های این تشکل برپایه دریافت حق عضویت از اعضا و همچنین کمک افراد خیر در صورت طی کردن مراحل قانونی تامین می‌شود.
 
وی با بیان اینکه رای گیری برای تعیین اعضای هیات مدیره حدودا یک ماه پیش و با 62 عضو برگزار شد، گفت: بر اساس این رای گیری ناصر علاقه بندان، امیر شهلا، سید کمال ضیایی، محسن حیدری، فرناز ابراهیم زاده، رضا سلیمان نوری و محسن بخشنده اعضای هیات مدیره و همچنین توحید آرش نیا به عنوان بازرس این انجمن انتخاب شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.