قدس انلاین – سعید کوشافر: ساعات زیادی از انفجارهای تروریستی ضاحیه لبنان نمیگذشت که عناصر داعش درپاریس حوادثی مشابه اما دروسعتی بیشتر رخ داد و باعث شد تا نگاههای همه جهان را متوجه خود کند و این درحالی بود که عناصر گروهک تروریستی داعش سایر پایتختهای جهان را هم تهدید به اقدامات مشابه کرد، مقایسه میزان توجه وتحلیل ابعاد این دوحادثه از سوی سیاستمداران وهمچنین رسانه ها حتی درکشور خودمان نشان میدهد که پرداختن به دلایل حادثه بیروت بشدت موردبی توجهی قرار گرفته است.

چرا حادثه تروریستی بیروت جهان را تکان نداد؟/ هم آوایی موسادوآل سعود برای ایجاد فتنه درلبنان/ قدرتهای جهان باید باورکنند که تروریسم شرق وغرب نمیشناسد

از دیروز تمام رسانه های خبری و مقامهای عالیرتبه جهانی نسبت به حوادث پاریس موضعگیری کرده وضمن ابراز همدردی با مقامهای کشور فرانسه برای نابودی تروریستهای داعش اعلام امادگی کرده اندو از دیگر سو اقدامات امنیتی برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث درکشور خود به اجرا گذاشته اند؛ همه اینها درحالی است که درست یک روز قبل از حادثه پاریس ؛ درلبنان و طی اقدامی تروریستی و توسط همین گروهک دهها مردو زن وکودک مسلمان را به خاک وخون کشیدند ،این درحالی است که تحلیل حادثه بیروت نشان میدهد که این انفجارهای ارتباط مستقیم وبیشتری با برنامه های مبارزه ونابودی داعش درسوریه وعراق دارد .

شامگاه پنجشنبه دو انفجار تروریستی انتحاری در برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت رخ داد و براساس آمار اعلام شده از سوی هلال احمر لبنان 41 تن شهید و بیش از 200 تن زخمی شده اند و در میان قربانیان این جنایت تروریستی چند کودک وجود دارد.

اما پس از این اقدام تروریستی نه رهبران کشورهای قدرتمند واکنشی نشان دادند ونه اقدامات امنیتی ویژه ای درکشورشان برقرار ساختند ونه درتماس با مقامهای لبنانی برای مقابله با تروریستها اعلام امادگی کردند ؛ اکنون این سوال پیش میاید که مگر خون اتباع فرانسه رنگین تر از خون مسلمانان لبنانی است و ایا تروریستهای داعشی که حوادث پاریس را رقم زدند با تروریستهای داعشی که درضاحیه باعث انفجارشدند فرقی دارند؟

واقعیت این است که تا چینین حوادثی درکشورهای به اصطلاح قدرتمند جهان رخ ندهد انها قبول نمیکنند که تروریستهایی که شاید دست پرورده خودشان باشند میتوانند مانند مار دراستین به اربابان خودشان هم نیش بزنندو نباید به انها عرصه جولان داد واینکه درمقابل کشتار مردم سایر کشورها بی تفاوت باشند روزی دامنگیر خودشان هم خواهد شد.

درهمین راستا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در منطقه و جهان، اظهار داشت: حوادث تلخ، نگران‌کننده و نفرت‌انگیزی که این روزها در مناطق مختلف دنیا در حال بروز و ظهور است و عملیات‌های تروریستی که صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته، از انسان‌های بی‌گناه چه در عراق، چه در سوریه، چه در لبنان و چه در پاریس قربانی می‌گیرد.

وی افزود: مبارزه با تروریسم نیازمند عزم جدی، اراده ملی، هماهنگی بین‌المللی و برخوردی جدی و نه گزینشی است.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر این حوادث در عراق، سوریه و لبنان صدها هزار قربانی می‌گیرد و کمتر صدایی بلند می‌شود، اما در جای دیگری این اتفاق رخ می‌دهد و صدا بلندتر می‌شود که درست نیست و هر جایی که این اتفاق می‌افتد وجدان انسان باید به صدا در بیاید.

جهانگیری با اشاره به راهکار مبارزه با تروریسم، گفت: در این ایام در مرحله نخست مبارزه‌ای اندیشه‌ای و تفکری در حال شکل‌گیری است و در این بخش از مبارزه نقش اندیشمندان و علما بسیار مهم است.

وی افزود: در مرحله بعد مبارزه با کسانی است که این گروه‌ها  و سازمان‌های تروریستی را سازماندهی و مورد حمایت مالی و تسهیلاتی قرار می‌دهند. نمی‌توان گفت داعش به همین صورت ایجاد شده و ادامه حیات می‌دهد. قطعا کشورهایی در ایجاد آن نقش داشتند و در ادامه حیات آن نیز نقش دارند.

***وحشی گری داعش دامان اربابانش را میگیرد

همچنین دبیر کل حزب الله لبنان ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در فرانسه و لبنان، اعلام کرد که مردم منطقه به خوبی تروریسمی را که داعش سردمدار آن است، می شناسند.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان ضمن اشاره به حملات تروریستی اخیر در فرانسه اعلام کرد حزب الله حملات و جنایاتی که تروریست های داعش در فرانسه مرتکب شدند را محکوم می کند.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین به استفاده داعش از عوامل انتحاری اشاره و تصریح کرد این روش در حمله تروریستی اخیر در پاریس نیز استفاده شد. نصرالله تاکید کرد: تروریست ها پس از آنکه نتوانستند از خودروهای بمب گذاری شده برای انجام عملیات تروریستی استفاده کنند، اقدام به استفاده از عوامل انتحاری کردند که باید تدابیر و دستور کار جدی در این زمینه اتخاذ شود.

نصرالله در ادامه افزود: اگر در نتیجه ضعف و سستی ما، تروریست ها بتوانند اهداف خود را محقق کنند، ما به خون شهدا و قربانیان حوادث تروریستی خیانت و بی احترامی کرده ایم. وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم شناخت اهداف واقعی اقدامات تروریستی اعلام کرد: یکی از اهداف عملیات تروریستی، ایجاد فتنه است.

نصرالله همچنین فهرست ارائه شده در خصوص تابعیت فلسطینی و سوری عوامل حمله تروریستی برج البراجنه در لبنان را دروغین خواند و اعلام کرد: ارائه این فهرست دروغین با هدف ایجاد فتنه و درگیری های طایفه ای است و هدف آن است که فلسطینی ها و سوری ها در مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: طرفداران مقاومت باید دقت داشته باشند که تکفیری ها و صهیونیست ها در پی آن هستند که در لبنان فتنه ایجاد کنند و برایشان فرقی ندارد که در لبنان چه کسی با چه کسی می جنگد، بلکه درگیری در لبنان میان هر گروهی به نفع رژیم صهیونیستی خواهد بود.

نصرالله افزود: بیشترین چیزی که رژیم صهیونیستی در پی آن است، اختلاف افکنی میان لبنانی ها و فلسطینی ها است. وی افزود: بسیاری از رسانه ها و مقامات برخی کشورهای عربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش هستند که فلسطینی ها و همچنین ایرانی ها را دشمن ما نشان دهند و می گویند که ایران دشمن ما و برخی کشورهای عربی است و تمام اینها فتنه است.

وی تاکید کرد: عمر داعش کوتاه است و این گروه تروریستی هیچ آینده ای ندارد چرا که برنامه داعش تنها  قتل و کشتار است و هیچ طرحی برای همزیستی ندارد.

نصرالله اظهار داشت: داعش اخیرا شکست های سنگینی را متحمل شده، چنانکه می بینیم در دیاله عراق  تروریست های داعش بسیاری از مناطق تحت سیطره خود را از دست داده و در صلاح الدین نیز داعش بیرون رانده شده، در الانبار ارتش عملیات وسیعی را علیه این گروه تروریستی آغاز کرده و در روز گذشته نیز نیروهای کرد در سنجار داعش را بیرون راندند.

وی افزود: همه کسانی که از حماقت داعش سوء استفاده کردند خواهند دید که چه موجودات وحشی را در دامان خود پرورش داده اند و خود گرفتار آن می شوند و مجبور می شوند از حمایت داعش دست بکشند.

***هدف شعله ور کردن لبنان است     

درهمین حال پایگاه اینترنتی روزنامه الدیار در مقاله ای به قلم طونیا رزق درج کرد: تروریسم بار دیگر برای کشتار بیگناهان که از دروازه جنگ مذهبی سنی - شیعی نشات می گیرد، به لبنان باز می گردد. تروریستها خواستند از این طریق، پیامهای فراوانی انتحاریها ترس و وحشت ایجاد کنند، انتحاریهایی که در قالب دین و افراط گرایی برای هر اقدامی آمادگی دارند به گونه ای که مناطق شیعی بویژه ضاحیه جنوبی و برخی مناطق بقاع شمالی وفادار به حزب الله را در رعب و وحشت قرار دهند.

الدیار اضافه کرد:‌ در مقابل، نگرانی مشابهی در طرابلس و برخی مناطق شمال و عرسال ایجاد شد که اردوگاههای فلسطینی بویژه اردوگاه برج البراجنه و عین الحلوه نیز به سبب گسترش گروههای بنیادگرای تروریستی نگرانند. هدف از این حملات انتقال حوادث سوریه به لبنان و دقیقا بیروت است. علاوه براین تحرکات مشابهی در اردوگاه شتیلا اما با شدت کمتری انجام می شود.

اطلاعات امنیتی نشان می دهد سازمانهای تروریستی حمله ها را در مناطق معینی به هدف تخریب اوضاع در فهرست جنایاتشان قرار می دهند و گویی همه چیز در زمان امنیتی و سیاسی حساس بررسی شده است، زیرا هدف اول و آخر شعله ور کردن لبنان است.

***اتحاد رژیم سعودی با موساد علیه لبنان

دراین حال مدیرکل امور بین الملل مجلس با تاکید بر اینکه درگیری با رژیم صهیونیستی و استکبار درگیری همه جانبه است،گفت:رژیم دیکتاتور سعودی به دنبال تخریب در اکثر کشورهای عرب مسلمان است.

حسین شیخ الاسلام درگفت وگو با خانه ملت، درواکنش به شناسایی و انهدام شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) توسط ارتش لبنان و نیروهای حزب الله،گفت: صهیونیست‌ها به هیچ عنوان خواهان ثبات و آرامش درلبنان نیستند،زیرا نیروهای امنیتی لبنان این رژیم را بارها شکست داده و ازاین کشوربیرون کردند؛ همچنین نیروی عظیم حزب الله در لبنان با هدف نابودی صهیوینیست ها اقدامات بسیاری را با موفقیت دراین جهت انجام داده است.

مدیرکل اموربین الملل مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه صهیونیست ها از هر وسیله ای استفاده می کند تا استقرار درلبنان حاصل نشود،افزود:به طورحتم صهیونیست ها با حمایت ازتروریست ها به دنبال اجرای اهداف و مقاصد خود در لبنان هستند، به عبارت بهتر ایجاد تروریسم و پشتیبانی از تروریست ها ازسیاست های صهیونیست ها بوده است که متاسفانه برخی کشورهای منطقه و بعضی ازکشورهای غربی نیز این سیاست ها را اجرایی کردند.

وی تاکید کرد: تروریسم در لبنان درمقاطع مختلفی علیه حزب‌الله لبنان،ارتش و برخی احزاب این کشور عملیات بسیاری را انجام داده که متاسفانه منجر به شهادت جمع کثیری از مسلمانان و مردم این کشورشده است،اما دولت لبنان،حزب الله و احزاب این کشور متعهد به جنگ با تروریست‌ها شدند.هرچند که رژیم صهیونیستی با همراهی عربستان درحال حاضر ازهرروشی مانند بمب گذاری و ترورهای کور استفاده می کند تا استقرار،امنیت و ثبات را در لبنان مختل کند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه مهم ترین و اصلی ترین دستاویزصهیونیست ها استفاده ازجاسوس ها و شبکه های جاسوسی است، تصریح کرد: خوشبختانه از نظر اطلاعاتی سربازان و رزمندگان حزب‌الله لبنان از قدرت بسیاری برای ریشه کن کردن شبکه‌های جاسوسی برخوردار هستند؛ اما باید به این نکته تاکید کرد که درگیری با رژیم صهیونیستی و استکبار درگیری همه جانبه بوده که یک نوع آن درگیری اطلاعاتی است.

مدیرکل اموربین‌الملل مجلس شورای اسلامی درخصوص جلوگیری ازتشکیل دولت درلبنان توسط احزاب مزدور سعودی،افزود: متاسفانه رژیم شاهنشاهی سعودی فقط قدرت تخریب داشته و به دنبال سازندگی نیست، البته باید به این نکته اشاره کرد که رژیم آل سعود تروریسم را ایجاد کرده و به همین واسطه تا کنون زیرساخت های کشورهای بسیاری ازجمله یمن را به ورطه نابودی کشانده است. موج دموکراسی خواهی و مردم سالاری دربحرین به دلیل ترس دیکتاتورهای عرب  دچار مشکلات بسیاری شده و به دنبال آن استقرار وامنیت درعراق و سوریه نیز ازبین رفته است،بنابراین رژیم سعودی درلبنان نیزبه دنبال تخریب است.

***حرکت تکفیری‌ها با نقشه ‌سعودی‌

پلبنان که سابقه جنگ داخلی با هدایت استعمارگران و رژیم صهیونیستی را دارد ،ظرف 4سال و نیم گذشته به موازات جنگ سوریه همواره سایه ترس از تکرار منازعات قدیمی را مزه مزه کرده است. بیروت در این شرایط بغرنج به دلیل کارشکنی مزدوران سعودی در دنیای سیاست لبنان فاقد یک دولت مقتدر بوده است.

لبنان بدون حکومت از حدود 5ماه پیش و آغاز آنچه که «بحران زباله‌های بیروت» خوانده می شود شاهد افزایش تحرکات تکفیری‌ها و باقی‌مانده‌های نیروهای فانالاژیست وابسته به تل‌آویو بوده است. روز پنج شنبه انفجاری انتحاری در ناحیه ضاحیه بیروت منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان لبنانی شد.

روزنامه الدیار دراین خصوص نوشت ، تروریسم بار دیگر برای کشتار بیگناهان که از دروازه جنگ مذهبی سنی - شیعی نشات می گیرد، به لبنان باز می گردد. تروریست‌ها خواستند از این طریق، پیام‌های فراوانی انتحاری‌ها ترس و وحشت ایجاد کنند، انتحاری‌هایی که در قالب دین و افراط گرایی برای هر اقدامی آمادگی دارند به گونه ای که مناطق شیعی بویژه ضاحیه جنوبی و برخی مناطق بقاع شمالی وفادار به حزب الله را در رعب و وحشت قرار دهند.

الدیار اضافه کرد،‌ در مقابل، نگرانی مشابهی در طرابلس و برخی مناطق شمال و عرسال ایجاد شد که اردوگاههای فلسطینی بویژه اردوگاه برج البراجنه و عین الحلوه نیز به سبب گسترش گروههای بنیادگرای تروریستی نگرانند. هدف از این حملات انتقال حوادث سوریه به لبنان و دقیقا بیروت است. علاوه براین تحرکات مشابهی در «اردوگاه شتیلا» اما با شدت کمتری انجام می‌شود.

اطلاعات امنیتی نشان می دهد سازمان‌های تروریستی حمله‌ها را درمناطق معینی به هدف تخریب اوضاع در فهرست جنایاتشان قرار می دهند و گویی همه چیز در زمان امنیتی و سیاسی حساس بررسی شده است،زیرا هدف اول و آخر شعله ور کردن لبنان است.

روزنامه لبنانی الدیار می‌نویسد،اطلاعات امنیتی نشان می دهد که ممکن است شخصیت بارزی ترور شود و نگرانی زیادی وجود دارد که مبادا مقامات سیاسی لبنان به اندازه کافی هوشیاری و همبستگی در چنین شرایط حساسی نداشته باشند. لبنان به گروگانی برای نزاع منطقه ای در زمانی حساس تبدیل شد که جنبه مذهبی دارد.

حوادث داخلی لبنان و حوادث منطقه ای نشان می دهد،روزهای آینده شاهد تشدید خط نزاع در لبنان خواهد بود. لبنان همواره از پیامدهای حوادث منطقه ای اطراف خود رنج می برد به گونه ای که آن را به آتش زیر خاکستر تبدیل کرد و این امر نگرانی بی‌سابقه ای در میان لبنانی‌ها ایجاد کرد.

لبنانی‌ها از روزهای آینده نگرانند بویژه اینکه جامعه لبنان چند دستگی شده است و به سختی می تواند در برابر فجایع متحد باشد درحالی‌که عکس آن لازم است،زیرا موضع یکپارچه لبنان و لبنانی‌ها را در برابر تروریسم قویتر می کند.

داعش که به دلیل موفقیت‌های ائتلاف متحدین بشاراسد در موضع ضعف قرار گرفته است تلاش می کند با اقدامات فرامرزی به نوعی اعاده حیثیت نماید. آنچه که در جریان فاجعه تروریستی پاریس به وقوع پیوست نشان می دهد که تروریست های تکفیری توطئه های جدیدی را در دستور کار دارند ؛ با توجه به آنچه که گفته شد ، احتمال وقوع حمله‌های تروریستی به قومیت های دیگر و ایجاد درگیری شهری در روزهای آینده دور ازذهن نیست.

*** انفجارهای بیروت لهجه سعودی دارد

همچنین نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پیا م‌های انفجار در بیروت این بود که اگر پارلمان نظری متفاوت از نظر عربستان داشته باشد اینگونه انفجارها تکرار خواهد شد.

منصور حقیقت پور در گفتگو با خانه ملت با اشاره به انفجارهای تروریستی در لبنان گفت: پس از مدت ها اولین نشست پارلمان لبنان برگزار شد و وظیفه پارلمان انتخاب رییس جمهور است ویکی از پیام های انفجاراین بود که اگر پارلمان نظری متفاوت از نظر عربستان داشته باشد اینگونه انفجارها تکرار خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این انفجار در منطقه ضاحیه یعنی منطقه شیعه‌نشین بیروت رخ داد و نشان داد که هدف آن شیعیان بودند.

وی با تاکید بر اینکه دوره این نوع اقدامات جنون آمیز گذشته است گفت: متاسفانه ریاض نشینان نادان قادر به درک شرایط منطقه نیستند.جای تاسف است که عربستان تحلیل روشنی از مردم لبنان و مقاومت آنها ندارد آنها با مقاومت خود تفنگداران فرانسوی و آمریکایی و دیگران از این دست را از منطقه بیرون کردند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این حادثه بار دیگر لزوم اتحاد و انسجام برای مبارزه با تروریسم را نشان داد گفت: خون شهدای این انفجاربه تقویت اراده مردم لبنان در راه مبارزه با تروریسم منجر خواهد شد.

درهمین راستا نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انفجار تروریستی در بیروت گفت: این انفجارها اقدامات هدایت شده ای با حمایت رژیم صهیونیستی در منطقه و مخالفان همگرایی و وحدت در داخل لبنان است.

سبحانی نیا ادامه داد: مخالفان همگرایی با اینگونه حرکت های تروریستی قصد دارند تقابل نیروهای لبنانی را بیشتر کرده و واگرایی شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه قطعا سود ناشی از عدم همگرایی در داخل لبنان به نفع رژیم صهوینستی و مخالفان وحدت ملت لبنان است تصریح کرد: متاسفانه اقداماتی از نوع انفجارهای اخیر در لبنان که موجب کشته شدن تعداد بسیاری از مردم بیگناه شده است در شرایطی صورت می گیرد که در جهت همگرایی و وحدت گروههای مختلف در داخل لبنان تلاش هایی صورت گرفته است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انجام اینگونه حرکت های تروریستی را در جهت ایجاد ممانعت در مسیر مبارزه با تروریسم دانست و در عین حال بر لزوم اتحاد و انسجام برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

*** تروریسم شرق و غرب نمی‌شناسد

دراین راستا نماینده مردم اردکان در مجلس کشتار انسانهای بی گناه در بیروت و پاریس علامت خطری دانست و گفت: باید این خطر جهانی را در همه جا جدی گرفت و به نام اسلام و معنویت و رحمانیت و اعتدال گام هایی تازه در این راه برداشت.

محمدرضا تابش با بیان اینکه متاسفانه منطقه و جهان که سخت به آتش افراطی گری، خشونت و تروریسم گرفتار شده، در این روزها شاهد رخدادهای تکان دهنده ای در لبنان و فرانسه بوده است، گفت: کشتار انسانهای بی گناه و بی پناه در بیروت و پاریس علامت خطری است که نشان می دهد، تروریسم شرق و غرب نمی شناسد و از هر قومیت و ملیت و دین و مذهبی برای مبارزه با آزادی و عدالت و انسانیت سلاح می سازد.

تابش افزود: باید این خطر جهانی را در همه جا جدی گرفت و به نام اسلام و معنویت و رحمانیت و اعتدال گام هایی تازه در این راه برداشت. هشدارهای مدام مقام معظم رهبری درباره خطر داعش و پیشنهاد ریاست جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل برای ساختن جهانی عاری از خشونت و افراط را بار دیگر مد نظر قرار دهیم.

همچنین یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در چند سال اخیر حزب الله در مناطق مرزی به تروریست ها ضربات سنگینی را وارد کرده که این موضوع موجب شده که داعش و گروه های تکفیری برای مقابله با این مسائل و فشار به لبنان و حزب الله و افزایش تنش در این کشور، دست به اقدامات تروریستی و کشتار مردم بزنند.

سیدباقر حسینی در واکنش به انفجار تروریستی در جنوب بیروت لبنان گفت: این اقدامات نشانه عجز و ناتوانی تروریست ها در عرصه بحران سوریه و عراق است.

 نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی در عرصه جنگ سوریه نیروهای مردمی و ارتش سوریه به دستاوردهای بسیاری رسیده اند و خوشبختانه بخش زیادی از اراضی این کشور از دست داعش آزاده شده و ‍پاکسازی شده است.

 وی افزود: در این شرایط نقش نیروهای حزب الله در مناطق مرزی با سوریه بسیار با اهمیت است، البته در چند سال اخیر حزب الله در مناطق مرزی به تروریست ها ضربات سنگینی را وارد کرده که این موضوع موجب شده که داعش و گروه های تکفیری برای مقابله با این مسائل و فشار به لبنان و حزب الله و افزایش تنش در این کشور، دست به اقدامات تروریستی و کشتار مردم بزنند.

 حسینی با اشاره به بروز چندین انفجار در منطقه جنوب بیروت، گفت: این حمله نشان داد که داعش قصد ضربه زدن به حزب الله دارد زیرا اکثریت مردم این منطقه شیعه بوده و عملا این حملات تروریستی برای کشتار مردم این منطقه طراحی شده بود.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به حمایت برخی کشورهای عربی از جمله عربستان از گروه های تروریستی، گفت: متاسفانه این کشورها بدون در نظر گرفتن ابعاد این حمایت ها و اینده گروه های تروریستی، از این گروه ها حمایت مالی و سیاسی می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.