قدس آنلاین: مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش ۱۰ درصدی تولید عسل در این استان خبرداد.

تولید عسل در خراسان شمالی ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،حسین رضا زاده گفت: امسال از ۱۲۶ هزارو ۳۳۲ کلنی زنبور عکسل، مقدار یک هزارو ۴۴۷ تن عسل تولید شد.

وی افراد شاغل در حرفه ی زنبورداری را یک هزار و ۴۳۱ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: طبق آمار تعداد زنبورداران نسبت به سال گذشته ۲ ونیم درصد کاهش اما تعداد کلنی‌ها ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی میانگین تولید عسل در استان را پنج کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این در حالی است که این میزان تولید در طی سال‌های اخیر ۱۵ تا ۲۰ کیلو گرم بود.

رضا زاده افزود: امسال به علت کاهش وعدم پراکنش مناسب بارندگی، درجه حرارت بیش از حد محیط و پژمردگی گل‌ها، کاهش ۷۵ درصدی تولید عسل در برخی از شهرستانهای استان مشاهده می شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری از هر کلنی ۱۱ و نیم کیلوگرم عسل بدست آمده، در حالی‌که سال قبل به ازای هر کلنی ۱۲ کیلوگرم عسل تولید شد.

مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه اضافه کرد: پارسال یکهزارو ۳۱۱ تن عسل در خراسان شمالی تولید شد.

به گفته رضا زاده، استان خراسان شمالی در سال ۹۳ از نظر بهره وری رتبه پنجم و از نظر میزان تولید رتبه سیزدهم کشوری را کسب کرده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.