قدس آنلاین – رها واعظی: مردم مشکلات خود را به دو صورت حل می کنند، برخی با خلاقیت و نوآوری همیشه در حال حل کردن مشکلات خود هستند و برخی دیگر صورت مشکلات خود را به کلی از بین می برند. ربات علف چین علف های هرز در دسته ی دوم قرار گرفته است.

از بین بردن علف های هرز با ربات علف چین باغبانی

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، شرکت مهندسی بوش، رباتی استارتاپی با نام Deepfield  ساخته است که قابلیت چیدن علف های هرز به صورت رباتیک، سریع و دقیق را دارد و طوری این عمل را انجام می دهد که حتی ذره یی از ریشه ی علف های هرز باقی نمی ماند و باعث از بین رفتن کامل آن ها می شود.

در حال حاضر، در حوزه ی کشاورزی جهانی، وجین کردن کامل علف های هرز به صورت دستی غیر ممکن است و برای از بین بردن آن ها با هواپیمای حامل مواد شیمیایی، علف کش ها را در تمام سطح زمین اسپری می کنند تا مانع از رشد آن ها شوند.

استراتژی استفاده از مواد شیمیایی برای از بین بردن علف های هرز، با اینکه سال ها است مورد استفاده قرار گرفته، راهکار مناسبی نیست و باعث ایجاد اثرات غیر مطلوب بر محیط زیست می شود.

ربات Deepfield  دارای یک رویکرد متفاوت برای از بین بردن علف های هرز می باشد. این ربات در یک زمین کشاورزی فعالیت خود را آغاز می کند، علف های هرز را از زیر سطح خاک به صورت دقیق در می آورد و آن قدر این کار را تکرار می کند تا علف هرز به طور کامل نابود می شود.

در آزمایشی که انجام شد، این ربات توانست 1.75 علف هرز در هر ثانیه، در حالی که در هر متر 43 علف هرز وجود داشت، از زمین در آورد و این کار را به مدت 24 ساعت به صورت مداوم و بدون نیاز به سوخت گیری مجدد انجام داد.

ربات Deepfield در حال حاضر، در زمین های کشاورزی مختلف تست می شود و به زودی می توان نمونه ی تایید شده ی آن را در مزارع مدرن مشاهده کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.