قدس آنلاین:رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اکنون طرح آمارگیری محصولات کشاورزی در آبادی های شهرستانهای خراسان شمالی آغاز شده است.

طرح آمارگیری محصولات کشاورزی در خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، عبدالله یوسفی افزود: اولویت نخست خراسان شمالی بخش کشاورزی و پس از آن گردشگری و صنعت است.

وی گفت: بیشتر کشاورزان استان هنوز به صورت سنتی به فعالیت کشاورزی مشغولند که باید آموزش های نوین کشاورزی به آنان ارائه شود.

یوسفی افزود: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان ۲۹۰هزار هکتار است که نسبت به میانگین کشوری، جایگاه شانزدهم را دارد.

وی اظهار داشت: به منظور افزایش سطح زیر کشت بایستی الگوی کشت تغییر یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح آمارگیری محصولات کشاورزی درآبادی های سراسر این استان خبر داد و گفت: این طرح در ۱۲۴آبادی نمونه شهرستان‌های استان آغاز و تا پایان آذرماه امسال ادامه دارد.

وی در خصوص اهداف اجرای این طرح نیز گفت: برآورد سطح برداشت و زیرکشت محصولات زراعی آبی و دیم، برآورد عملکرد در هکتار محصولات کشاورزی، برآورد میزان کود و سموم مصرفی در اراضی آبی و دیم، میزان هزینه های صرف شده در بخش کاشت، داشت و برداشت و ... از جمله اهداف اجرای این طرح است.

یوسفی گفت: اطلاعات جمع آوری شده از بهره برداران به صورت محرمانه خواهد بود و هیچ ارتباطی با قطع یارانه و یا دریافت مالیات ندارد.

وی تصریح کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی اجرا شده و ضرورت دارد تا به منظور دست یابی اطلاعات دقیق، کشاورزان همکاری خوبی با آمارگیران این طرح داشته باشند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.