۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 323286

قدس آنلاین لرستان-رجب صفر اف از تجار موفق روسیه در اتاق بازرگانی استان ، خرم آباد را در زمينه اقتصاد وتجارت مورد بررسی قرار داد.

روسیه در پی بازارهای دست نخورده لرستان

به گزارش قدس آنلایت از خرم آباد، سفر اف با اشاره به اینکه لرستان از لحاظ گردشگری و کشاورزی فوق العاده است گفت: افسوس با 200 سال سابقه ارتباط بین کشور روسیه و ایران، ما چقدر دیر به شناخت هم رسیدیم.

 وی  با اشاره به اینکه چندین بار به شهر سیامن چین سفر داشته است افزود: من با دیدن لرستان متوجه شدم که لرستان در قدم اول است و چینی ها در قدم دوم روی کار ایرانی ها کار انجام می دهند و آن را توسعه می دهند.

 صفر اف بابیان اینکه لرستان می تواند به یکی از قطب های اقتصادی مهم ایران تبدیل شود،اظهار داشت: هر سال در حدود 120 میلیارد دلار مواد غذایی و کشاورزی از روسیه به ایران وارد می شود و با برداشته شدن تحریم ها اوضاع واردات اقتصادی لرستان فوق العاده بهبود خواهد یافت.

وی در خصوص تعاملات ضعیف ایران و روسیه که حدود یک درصد بیان شده است،تصریح کرد: ما اطلاعات کافی از ایران نداریم که از كدام تکنولوژی بسته بندی استفاده می کنند و شرایط حمل و نقل و روابط بانکی به چه صورت است و چون که تمام بیزینس ها را با كشورهاي اروپايي صورت گرفته است و متاسفانه رسانه های غربی در خصوص ایران اجهاف می کردند که این کشور بی ثبات است و احتمال دارد در موضوع جنگ قرار بگیرد،خیلی از سرمایه داران  رغبتی در سرمایه گذاری در ایران نداشته نداشتند.

این تاجر روسی بابیان اینکه متاسفانه رسانه های غربی در خصوص ایران اجهاف کرده اند عنوان نمود: رسانه های غربی ایران را  کشور بی ثبات به تصویر کشیده اند و این احتمال وجود دارد که در موضوع جنگ قرار بگیرد، به همین خاطر خیلی از سرمایه داران  رغبتی در سرمایه گذاری در ایران نداشته اند.

 صفر اف بااشاره به اینکه عمده مشکل ایران در تعاملات عدم شناخت مناسب و وجود ارتباطات موثر است تصریح کرد: اگرسرمایه داران بزرگ فقط یکی از دو عامل تکنولوژی یا سرمایه گذاری را در ایران پیگیری کنند به موفقیت چشمگیری خواهند رسید.

صفر اف با اشاره به پتانسیل اقتصادی بزرگ لرستان بیان داشت: این پتانسیل بزرگ چشم انداز وسیعی را نشان می دهد به نحوی که اقتصاد شما می تواند نه تنها به کشور ایران کمک می کند بلکه می تواند اقتصاد منطقه و جهان را هم بهبود ببخشد.

وی با بیان اینکه  ما تاکنون به 10 استان ایران سفر کرد ایم و پتانسیل و توانایی های این 10 استان را در مجله تجارییمان انتشار داده ایم،گفت: در روسیه اطلاعات و شناخت کافی از ایران وجود ندارد و این یک خلاء بزرگ در روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور است.

 که ما تصمیم گرفته ایم یک مجله تجاری را انتشار دهیم و در آن به معرفی چهره و پتانسیل های اقتصادی ایران را در روسیه و کشورهای مشترک المنافع بپردازیم . صفر اف با ابراز خوشحالی از سرمایه گذاری روس ها در ایران استقبال کرد و اظهار داشت: ما به هر نحوی که امکان داشته باشد توانایی های این استان را به اطلاع سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی روسیه می رسانیم .

وی در پایان با بیان اینکه  ایران بايد از حق خود دفاع کند و از تبلیغات مناسب جهت معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری و اقتصادی این کشور استفاده کندگفت: اظهار من شخصاً از فعالان اقتصادی لرستان از جمله  استاندار، بخش اتاق بازرگانی و آقای سلاحورزی که شرایط لازم را برای سرمایه گذاری در این استان را فراهم آوردند، تشکر می کنم .

در این نشست خبری رییس اتاق بازرگانی لرستان گفت: رییس مرکز مطالعات و مدیر موسسه ایران معاصر در روسیه و همراهانش در سفری چند روزه با ظرفیت های اقتصادی، گردشگری، صنعتی و کشاورزی استان آشنا شدند. وی افزود: با توجه به محبوبیت و معروفیت رجب صفر اف و اهل رسانه بودنشان در نظر گرفتیم که در روز آخر بازدید ایشان از استان یک نشست خبری را برقرار کنیم .

همچنین رییس مرکز مطالعات و مدیر موسسه ایران معاصر در این جلسه گفت: تخصص ما شناخت ایران است و این رابطه به 20 سال مطالعه می توان اشاره کرد .رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر در مورد سفر به لرستان اظهار داشت: در این سفر ظرفیت ها و پتانسیل هایی را دیدیم که واقعا فوق العاده و منحصر به فرد بوده اند .وی از نیاز به همکاری اقتصادی دنیا و رابطه با ایران خبر داد و گفت: اقتصادهای دنیا در حال کاهش و ضعف هستند، اقتصاد ایران می تواند اقتصاد دنیا را به روز کند .مدیر عامل خبرگزاری ایران نیور روسیه بیان داشت: همیشه آرزو داشتیم که یک روز به استان لرستان سفر کنیم و این اتفاق افتاد وی افزود: این امر زمانی اتفاق افتاد که گرمی و احساس مسوولان لرستانی را احساس کردیم .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.