قدس آنلاین: فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در جمع خبرنگاران ضمن یادآوری بزرگمردی های بسیجیان در دوران پیروزی انقلاب و پس از آن به ویژه دردوران دفاع مقدس، به تشریح برنامه های ویژه هفته بسیج در اصفهان پرداخت.

ویژه برنامه های هفته بسیج در اصفهان تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی گفت:در هفته بسیج کنگره ملی شهیده بسیجی ،طیبه واعظی برگزار می گردد که در این مراسم خانواده شهدا و ایثارگران و مسئولان استان حضور خواهند داشت.
وی اضافه کرد:امام خمینی(ره) با صدور فرمان تاریخی در پنجم آذرماه سال 1358 طیبه شجره بسیج را در نظام جمهوری اسلامی ایران کاشتند و هر ساله به همین مناسبت برنامه های متعددی اجرا می گردد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان شرکت بسیجیان در نمازهای جمعه سراسر استان،سخنرانی فرماندهان نواحی پیش از خطبه های نماز جمعه،نمایش اقتدار گردان های مرکز استان و شهرستان ها در پنجم آذرماه،برگزاری نشست های بصیرت افزایی با موضوع سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد و برپایی نمایشگاه طرح های اقتصاد مقاومتی را از مهمترین برنامه های این هفته در استان اصفهان برشمرد و افزود:اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی با عنوان اردوهای راهیان نور، بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی که توسط بسیج سازندگی در سطح استان اجرا شده است و همچنین اجرای جشنواره ورزشی و افتتاح سالن‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج می‌باشد.
سلیمانی در ادامه از برپایی کنگره ملی شهیده طیبه واعظی در دانشگاه اصفهان خبر داد و اظهارکرد:این کنگره در دوم و سوم آذرماه با سخنرانی سردار نقدی،فرمانده بسیج مستضعفین کشور ورونمایی از آثار این شهیده برگزار می گردد و در دوم آذرماه نیز همایشی تحت عنوان 20 ساله‌های انقلاب با سخنرانی معصومه آباد در سالن پیروزی برگزار خواهد شد.
وی یاداور شد: کتاب های «موقعیت فرشته» و «وقتی عشق می‌بارد» در رابطه با زندگی شهیده واعظی در روز برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان ضمن اشاره به نحوه فعالیت و شهادت شهیده واعظی، تصریح کرد: شهید واعظی و همسرش در زمان ساواک دستگیر شدند و بعد از شکنجه وحشیانه عمال ساواک به درجه رفیع شهادت رسیدند که قبل از شهادت به مأموران ساواک گفتند "من را بکشید، ولی چادرم را برندارید" و از میان 7 هزار شهید زن کشور، ایشان به‌عنوان شهیده شاخص سال94، معرفی شدند.
وی با بیان اینکه طی سال جاری بر اساس ارزیابی های سازمان بسیج مستضعفین یکی از استان های موفق در زمینه جذب جوانان بسیجی و انقلابی در سازمان بسیج بودیم،تصریح کرد: استان اصفهان در این زمینه جزو استان های برتر کشور بوده و حدود یک‌میلیون و 600 هزار برادر و خواهر بسیجی در سطح استان سازماندهی شده‌اند که این عدد در برنامه ششم توسعه پیشرفت خواهد کرد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، با اشاره به اینکه آمار شهدای مدافع حرم در استان اصفهان 15 نفر می‌باشد، افزود: تعداد کمی از بسیجیان استان که حائز ویژگی‌های خاصی بودند به‌عنوان مستشار در جبهه‌های مقاومت حضور دارند، ولی بیش‌تر رزمندگان از بسیجیان پاسدار بازنشسته می‌باشند.
سلیمانی در پایان به اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه امسال موکبی در هزار متری حرم امام حسین(ع) به مساحت 6 هزار مترمربع توسط مردم اصفهان برپا خواهد شد که خدمات درمانی و رفاهی را به زائران ارائه خواهد داد، گفت: اولین کاروان خادمین امروزعازم کربلا خواهد شد و کاروان امدادگران نیز یکم آذرماه به کربلا عزیمت خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.