قدس آنلاین: مدیر برنامه طرح تحول نظام سلامت و امور اجرایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همگام با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های مشهد، اشغال تخت در دو بیمارستان طالقانی و امدادی در نیمه نخست سال جاری نسبت به دوره زمانی مشابه آن ۱۰ درصد افزایش داشته است.

اشغال تخت در بیمارستان های طالقانی و امدادی ۱۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فاطمه صادقی پور صبح امروز در نشست خبری تشریح هتلینگ برنامه تحول نظام سلامت در سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیروی انسانی، پروژه‌ های عمرانی، تجهیزات اتاق بیمار، وسایل و تجهیزات رفاهی اتاق بیمار، تجهیزات بهداشتی و درمانی اتاق بیمار، تغذیه مناسب بیمار، گردش مالی مناسب و تأسیسات ساختمانی مجهز را از جمله شاخص های اصلی در هتلینگ این طرح عنوان کرد و گفت: تمام بیمارستان های دولتی که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند باید به مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

او همچنین گریزی به آمارهای مربوط به اشغال تخت های این دو بیمارستان که پس از اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت صورت گرفته است زد و تصریح کرد: ضریب اشفال تخت در بیمارستان طالقانی در سال 92، 56 درصد بود که این رقم در سال جاری به 66.5 درصد رسیده و ضریب مذکور برای بیمارستان امدادی در سال 92، 81 درصد بود که آن هم در سال جاری به 90.5 درصد رسیده است.

مدیر برنامه طرح تحول نظام سلامت و امور اجرایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: همزمان با آغاز طرح تحول نظام سلامت، یکی از خدمات مهم به بیماران و همراهان آنها در بخش کودک،  قرار گیری صندلی های تخت شو در کنار تخت کودکان زیر 12 سال بود که در بیمارستان های مشهد در نظر گرفته شده است.

اولویت اورژانس در اجرای هتلینگ طرح تحول نظام سلامت

در ادامه، رئیس بیمارستان امدادی مشهد با اشاره به اینکه هتلینگ طرح تحول نظام سلامت در حقیقت ارتقای خدمات بیشتر به بیماران است اظهار کرد: بیمارستان امدادی مشهد با قدمتی 45 ساله نیازمند بازسازی زیرساختی در تجهیزات و ساختمان بود که به همت هتلینگ طرح تحول نظام سلامت اجرایی شد.

دکتر علی بیرجندی نژاد اورژانس را اولویت اجرای هتلینگ طرح تحول نظام سلامت این بیمارستان دانست و تاکید کرد:  بیمارستان امدادی دارای 324 تخت است که 54 تخت آن مربوط به ICU می شود و قرار است تعدادی تخت نیز به بخش اورژانس آن اضافه شود.

او از بازسازی بخش اعصاب زنان این بیمارستان که در حال انجام است خبر داد و گفت: تاسیسات این بیمارستان نیز بر اساس استانداردهای مورد نظر بهداشت صورت می گیرد.

هتلینگ بیمارستان ها مغفول واقع شده بود

رئیس بیمارستان طالقانی مشهد نیز با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، هتلینگ بیمارستان ها مغفول واقع شده بود اظهار کرد: این مسئله برخلاف تصور مردم مربوط به اقامت مانند هتل ها نیست بلکه خدمات مختلف بیمار و همراه ارتقا می یابد.

به گفته دکتر احسان سلطانی، بیمارستان ها قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیماران از خدمات خوب بیمارستان ها رضایت نداشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.