قدس آنلاین: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در هشت ماهه سال جاری شاخص اخذ سند برای موقوفات استان۱۵ درصد افزایش یافت.

شاخص اخذ سند برای موقوفات خراسان شمالی ۱۵ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، از افزایش اخذ سند برای موقوفات استان  درطی سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه اطلاعات حقوقی 251 موقوفه و بقعه متبرکه  استان در سامانه جامع موقوفات کشور تکمیل و نهایی سازی شده است.

 وی با بیان اینکه امسال شاخص اخذ سند برای موقوفات استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: تاکنون از مجموع پنج هزار و 16 موقوفه ثبت شده در خراسان شمالی، اطلاعات ثبتی دو هزار و 267 موقوفه و بقعه متبرکه تکمیل و نهایی سازی شده و اسناد مالکیت آنها نیز اخذ شده است.
حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: همچنین از میان بیش از 9 هزار و 900 رقبه موجود در خراسان شمالی نیز تاکنون برای سه هزار و 944 رقبه سند مالکیت اخذ شده که از این تعداد 268 سند رقبه مربوط به هشت ماهه امسال است.
 وی تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر 40 درصد رقبات موجود در خراسان شمالی دارای سند و 60 درصد فاقد اسناد ثبتی هستند که تلاش می شود برای این رقبات نیز سند اخذ شود.
 حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 55 جلد سند دفترچه ای موقوفات و بقاع متبرکه خراسان شمالی به سند تک برگی تبدیل شدند، افزود: همچنین در مدت مزبور تعداد 40 پرونده دعاوی مربوط به بقاع متبرکه و موقوفات استان تعیین تکلیف شد.
 وی اظهار داشت: در زمینه اراضی مورد اختلاف با منابع طبیعی نیز از ابتدای امسال تاکنون تعداد 20 رقبه تعیین تکلیف و مکاتبات لازم با اداره کل ثبت اسناد به منظور انتقال سهم این رقبات انجام شده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.