قدس آنلاین – رها واعظی: امسال، سیل مشتاقان و عاشقان حسینی، پر شور تر از هر سال به سوی سرزمین عراق حرکت کرده اند.

جزییات خدمات اپراتورهای ایرانی تلفن همراه برای زائران کربلا/از Wi-Fi رایگان همراه اول در عراق تا فعال کردن رایگان رومینگ ایرانسل و دریافت تماس از اپراتور کرک عراق با رایتل

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، به مناسبت اربعین حسینی، موج عاشقان حسینی به سمت سرزمین عراق و کربلا در حرکت هستند.

به همین منظور، اپراتورهای تلفن همراه ایرانی، برای رفاه حال زائران و اتصال آسان تر آن ها به خطوط تلفن همراه و اینترنت، تدابیری اندیشیده اند و طرح هایی ارائه کرده اند.

  • همراه اول

اپراتور همراه اول، به همین منظور اعلام کرده است که مسیر زائران اربعین در کشور عراق به طور کامل تحت پوشش Wi-Fi رایگان قرار دارد.

این اپراتور، امسال علاوه بر سرویس رومینگ بین الملل در کشور عراق، ۹ محل پرترافیک نجف، کربلا و مسیر بین آن ها را تحت پوشش رایگان Wi-Fi قرار داده است.

زائرینی که دارای خطوط همراه اول می باشند، برای استفاده از شبکه Wi-Fi رایگان در کشور عراق فقط کافی است گوشی حاوی سیم کارت همراه اول خود را روشن کرده و سپس Wi-Fi گوشی خود را فعال کنند.

پس از فعال شدن Wi-Fi ، امکان استفاده ی رایگان از «وب سایت همراه اول»، استفاده از نرم افزارهای پیام رسان «ساینا»، «بیسفون» و «تلگرام» و سایر شبکه های اجتماعی، همچنین امکان به اشتراک عکس و ويدیو «اینستاگرام» فرآهم خواهد شد.

زائران حرم حسینی در صورتی که قصد مکالمه ی رایگان صوتی از طریق شبکه ی Wi-Fi را داشته باشند، می توانند با استفاده از نرم افزار ساینا با دیگر مشترکینی که این نرم افزار را نصب کرده باشند، به صورت رایگان تماس بگیرند.

این افراد همچنین می توانند با داشتن اعتبار ریالی در نرم افزار ساینا، با کلیه ی خطوط ثابت و تلفن همراه تماس صوتی برقرار کنند.

این اپراتور برای استفاده از مکالمه، پیامک و اینترنت همراه ارزان قیمت سیم کارت های همراه اول در کشور عراق از طریق رومینگ بین الملل نیز، تعرفه ی ویژه یی در نظر گرفته است.

همراه اول در گذرگاه های مرزی شلمچه، چذابه و مهران، ظرفیت آنتن های BTS خود را نسبت به اربعین سال گذشته، بیش از ۲ برابر افزایش داده و قرار است.

کاربران اپراتور همراه اول برای شماره گیری و تماس با سایر شماره ها باید به ترتیب زیر عمل کنند:

  • برای شماره گیری موبایل ایران****** ۰۰۹۸۹۱
  • برای شماره گیری تلفن ثابت در ایران****** (کدشهر بدون صفر)۰۰۹۸  مثلا برای تهران******* ۰۰۹۸۲۱
  • برای شماره گیری شماره تلفن های عراق********* ۰۰۹۶۴
  • ایرانسل

اپراتور داخلی ایرانسل، امسال برای نخستین بار در گردهمایی عظیم اربعین حسینی(ع) درتمامی نقاط تحت پوشش اپراتورهای میزبان در کشور عراق، به طور دائم خدمات اینترنت پر سرعت همراه، مکالمه و پیامک ارائه می ‌کند.

همچنین زائرانی که دارای سیم کارت های ایرانسل هستند، می‌ توانند از تخفیف ویژه ی رومینگ ایرانسل تا پایان آذر ماه بهره‌مند شوند.

برای استفاده از خدمات رومینگ ایرانسل، زائران باید پیش از ورود به کشور عراق، کد #۱*۱۱۱*را از سیم‌ کارت های اعتباری خود شماره گیری کنند. روشن کردن گوشی تلفن همراه، فعال ‌سازی سیم‌ کارت و دریافت پیامک با استفاده از خدمات رومینگ ایرانسل در تمامی نقاط جهان رایگان بوده و هیچ هزینه‌ یی برای مشترکین ایرانسل ندارد.

زائرانی که سیم کارت ایرانسل دارند، می توانند در هر زمان و مکانی، با شماره گیری کد #۷* و با در اختیار داشتن شماره کارت و رمز دوم حساب بانکی، سیم کارت خود را به مبلغ دلخواه شارژ کنند و در تمام مناطق تحت پوشش اپراتورهای کشور عراق به خدمات تلفن همراه و اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل دسترسی داشته باشند.

ایرانسل همچنین به زائران اربعین حسینی توصیه کرده است که با وجود فعال بودن امکان استفاده از کدهای دستوری در کشور عراق، برای اطمینان خاطر بیش تر، پیش از خروج از مرزهای ایران، سیم‌کارت خود را حداقل به مبلغ ۵۰هزار تومان شارژ کنند.

تعرفه ی رومینگ ایرانسل در عتبات عالیات عراق با احتساب تخفیف در نظر گرفته شده به شرح زیر است:

نوع تماس

تعرفه با احتساب تخفیف(تومان)

مکالمه داخل عراق

999

مکالمه از عراق با ایران

999

دریافت مکالمه

999

ارسال پیامک

499

دریافت پیامک

رایگان

اینترنت همراه (تومان بر مگابایت)

499

 
  • رایتل

اپراتور داخلی رایتل نیز در ایام اربعین حسینی، اقدام به ارائه ی خدمات رومینگ بین الملل در کشور عراق کرده است.

مشترکین رایتل می‌توانند با خرید و فعال سازی بسته‌های مختلف، از طریق کد دستوری و یا مراجعه به وب‌سایت این اپراتور، از خدمات آن در عتبات عالیات استفاده کنند.

مشترکین سیم‌کارت دیتای این اپراتور، تنها امکان استفاده از سرویس رومینگ بین الملل دیتا و پیامک را دارند. همچنین تماس های صوتی شامل؛ تماس خروجی در داخل کشور عراق، تماس خروجی با ایران و تماس دریافتی (اپراتور کرک عراق) می‌باشد.

تعرفه های تشویقی و بسته‌های ویژه ی اپراتور رایتل تنها در اپراتور Korek عراق قابل استفاده است و استفاده از سرویس اپراتورهای دیگر عراقی با تعرفه ی عادی محاسبه خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.