در دهه دوم صفر و اربعین سرور و سالار شهیدان علاوه بر هیئات مذهبی مشهدی بالغ بر ۷۰ هزار نفر در قالب ۵۵۲ هیئت مذهبی غیر مشهدی در حرم مطهر رضوی به عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

حضور ۵۵۲ هیئت حسینی  در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، منبتی تصریح کرد: هیئات مذهبی بسیاری از کشورهای مختلف جهان نظیر عراق، پاکستان، افغانستان و چندکشور دیگر برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در این ایام به محضر مبارک امام رضا(ع) مشرف شده اند.
تنها در روز اربعین بالغ بر 40 هزار عاشق حسینی در قالب 285 هیئت مذهبی برای عرض تسلیت به سلاله حضرت سید الشهداء به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در خصوص خدماتی که از سوی این معاونت به هیئات مذهبی ارائه می شود گفت: در ایام محرم و صفر به تمامی هیئات مذهبی که به حرم مطهر رضوی مشرف شده اند جهت تبرک دعوتنامه مهمانسرای حضرت ارائه شده است.
وی تصریح کرد: در ایام دهه پایانی صفر روزانه 2 هزار نفر از عزادارن در وعده صبحانه مهمان خوان پربرکت امام رضا(ع) می شوند همچنین روزانه به 650 نفر از عزاداران ایام شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) که در مراسم موقوفه مهدی قلی خان قرایی شرکت کنند دعوتنامه مهمانسرای حضرت اهدا می شود.
لازم به یادآوری است: معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ابتدای ماه محرم الحرام به 500 هیئت مذهبی پرچم متبرک بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را اهدا کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.