قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول روزنامه های امروز.

گزارش آمانو؛ "تکمیل پیروزی هسته ای" یا "بدتر از برجام"

اسناد فروش نفت داعش در ترکیه

در صفحه "سیاست" روزنامه "قدس" و به نقل از "محسن رضایی" می خوانیم: "ایران اسناد فروش نفت داعش در ترکیه را در دست دارد"

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری ترکیه، کشورهای همسایه را به رعایت نزاکت و احترام متقابل در روابط، مسئولیت پذیری در اتخاذ مواضع سیاسی و پرهیز از ماجراجویی دعوت کرد.

روزنامه "همشهری" نوشت: "ایران، ترکیه را به رعایت نزاکت دعوت کرد"؛ در این روزنامه می خوانیم: "اردوغان مدعی شده به رئیس جمهور ایران هشدار داده چنانچه صحبت درباره خرید نفت داعش در ترکیه ادامه یابد، ایران هزینه های آن را پرداخت خواهد کرد"

***

گزارش آمانو؛ "تکمیل پیروزی هسته ای" یا "بدتر از برجام"

روزنامه "قدس" با انتشار عکسی از "آمانو" در صفحه اول خود می نویسد: "در گفت و گو با دکتر اصغر زارعی بررسی شد: انشای مرد ژاپنی و انتظار ایرانیان برای پایان 12سال هوچی گری"

در تیتر یک روزنامه "آفتاب یزد" می خوانیم: "پایان یک دهه اتهام با تدبیر دولت"؛ در همین راستا روزنامه "آفتاب یزد" می نویسد: "گزارش بوکیا آمانو شامگاه چهارشنبه 11 آذر منتشر شد که در مهم ترین قسمت آن آمده است هیچ نشانه معتبری برای انحراف مواد هسته ای ایران در خصوص پی ام دی یافت نشده است"

روزنامه "همبستگی" هم با بیان اینکه "گزارش مثبت آمانو درباره مسائل گذشته و حال برنامه هسته ای ایران منتشر شد"؛ در تیتر یک خود نوشت: "راه هموار شورای حکام برای پایان PMD"

روزنامه "قانون" هم با بیان اینکه "گزارش آمانو پیروزی هسته ای را تکمیل کرد" در تیتر یک خود از آن به عنوان "پایان دروغ 13" یاد کرد.

در نقطه مقابل؛ روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه " گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر و ایران متهم به تلاش ساختارمند برای طراحی سلاح هسته‌ای تا قبل از سال 2003 شد!" در تیتر خود نوشت: "خطر امنیت ملی ارزیابی جدید آمانو؛ بدتر از برجام"؛ در این روزنامه می خوانیم: "با گزارش آمانو، ادعاهای آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران تأیید و برجام به‌عنوان یک اقدام تنبیهی توجیه می‌شود."

روزنامه "کیهان" هم با بیان اینکه "گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از آن می‌توان به استخوان لای زخم پرونده پی.ام.دی یاد کرد با استقبال گسترده مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه شد." در تیتر یک خود نوشت: "کف و سوت آمریکا و اسرائیل برای گزارش آمانو"

روزنامه "عصرایرانیان" هم در این خصوص می نویسد: "زهر آمانو در گزارش «پی.ام.دی»"

***

"شکست سعودی ها" یا "شکست دیپلماسی نفتی"

اختلاف نظر روزنامه های موافق و منتقد دولت تنها به PMD ختم نمی شود. روزنامه "شرق" در تیتر یک خود از "اتمام حجت وزیر نفت ایران با اوپک" می نویسد و تیتر یکی به این شرح دارد: "شکست سعودی ها در اوپک" و این در حالی است که روزنامه "عصرایرانیان" با بیان اینکه "با تثبیت سهمیه اعضای اوپک، نفت به سرازیری سقوط بازگشت" از آن به عنوان "شکست تلخ دیپلماسی نفتی دولت تدبیر و امید!" یاد کرد.

***

سرگیجه در خرید بلیت هواپیما

با اجرای طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، قیمت در برخی مسیرها اوج گرفت و قیمت سفر هوایی از تهران به مشهد در تعطیلات پیش رو به نیم میلیون تومان رسید.

در ستون "گزیده ها"ی روزنامه "قدس" می خوانیم: "عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در بدترین زمان ممکن"

روزنامه "هفت صبح" نیز تیتر یکی به این شرح دارد: "سرگیجه در خرید بلیت هواپیما"؛ در این روزنامه می خوانیم: "خریدن بلیت هواپیما از این به بعد به یک تخصص تبدیل می شود با پارامترهایی مثل نوع و مدل هواپیما، نزدیکی به تعطیلات، ساعت پرواز و شرکت هواپیمایی"

هشمهری: "بازار، قیمت بلیت هواپیما را تعیین می کند"

آفتاب یزد: "شمار مسافران هوایی باز هم کم می شود؟"

***

تجلی قدرت شیعه در اربعین امن

مقامات دولتی عراق  مجموع زائران در ایام اربعین را بیش از 26میلیون نفر اعلام کرده اند. امسال برخی از زائران اربعین در امنیت کامل حتی موفق به زیارت حرم امامان سامرا نیز شدند. در همین رابطه روزنامه "هشمهری" در تیتر یک خود نوشت: "تجلی قدرت شیعه در اربعین امن"

روزنامه "وطن امروز" نیز از "حضور 27میلیونی آزادگان جهان در مراسم اربعین حسینی" خبر داده است. این روزنامه با بیان اینکه "کربلا به بزرگ ترین میعادگاه تاریخ تبدیل شده است" در تیتر یک خود نوشت: "لبیک یا مهدی"

***

هشدار درباره عروسک های عراقی

روزنامه "قانون" در یکی از تیترهای خود از "هشدار درباره عروسک های عراقی" نوشت. در این روزنامه می خوانیم: "معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: چند بسته مشکوک را در مرزها پیدا کرده و در حال بررسی آنها هستیم.  حسین ذوالفقاری درباره کشف بسته‌های مشکوک در مرزها، اظهار کرد: امروز دو سه بسته مشکوک را به ویژه در اسباب‌بازی‌ها در مرزهای مهران و خوزستان کشف کردیم و در حال بررسی آنها هستیم."

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.