قدس آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پورسانت ها، اشانتیون های پر زرق و برق ، سفرهای خارجی، درآمدهای میلیاردی و جاذبه های این چنینی واردات را رونق بخشیده است.

اشانتیون های پر زرق و برق و درآمدهای میلیاردی واردات را پر رونق کرده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار ما با انتقاد از اوج گیری واردات به کشور و خروج ارز، بیان داشت: واردات بی رویه سم مهلک اقتصادی و نابودی تولید ملی است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه استفاده از کالاها و محصولات خارجی درصورتی که مشابه آن در داخل تولید شود اشکال شرعی دارد، تصریح کرد: پورسانت‌ها، اشانتیون های پر زرق و برق ، سفرهای خارجی، درآمدهای میلیاردی و جاذبه های این چنینی واردات را رونق بخشیده است

وی با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح در زمینه واردات تولید داخل را تحت شعاع قرار داده و رغبت به تولید را از بین خواهد برد، افزود: جاذبه بالای واردات برای برخی سودجویان ازمبادی مختلف اجازه مدیریت صحیح درحوزه نیازسنجی را سلب کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از واردات گندم بیش از نیاز داخل، گفت: نزدیک به 4 ماه ذخیره گندم پیش بینی ما از واردات این محصول بوده در حالی که طبق بررسی های انجام شده متاسفانه اکنون نزدیک یک سال ذخیره این محصول را داریم.
موسوی لارگانی با تاکید بر ضرورت مدیریت فرآیند صادرات و واردات، افزود: واردات نتیجه نادیده گرفتن تولید داخل و بی توجهی به زحمت تولید کننده ملی است.
وی یادآور شد: خروج از رکود منوط به حمایت از سرمایه گذار و صنعت گر داخلی و خرید کالای تولید ملی است.

موسوی لارگانی با اشاره به ظرفیت‌های بسیاری که درتولید محصولات و کالاهای مختلف درکشور داریم، گفت: بسیاری از توانمندی‌های داخلی در سایه بی توجهی به تولید کننده ضایع می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید با تقویت خودکفایی در تولید محصولات و کالاهای مختلف به تحقق منویات رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی توجه شود، افزود: در تولید بسیاری از محصولات وارداتی همچون گندم ایران دستی توانمند داشته اما به علت سوءمدیریت ها محل امنی برای واردات می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخصوص تولید کالاهای استراتژیک همچون گندم ایران این توانمندی را دارد که علاوه بر تحقق خودکفایی زمینه رونق صادرات در گرو حمایت از تولید داخلی را نیز فراهم کند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رجبعلی دهقان هستم کارگر یک کارخانه فرش بافی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    من یک کارگرم که ماهانه 760 هزار تومان حقوق می گیرم نصف کارگرای کارخونمون هم امسال از کار بیکار شدند. سر من هم در خطره .نمیدونم با این گرونی تکلیف ما چه میشه؟اگه از تولید داخل حمایت می شد کارگرها اخراج نمی شدند؛کاش فقط اسم کشور اسلامی را یدک نمی کشیدند و به جوونا اهمیت می دادن