حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی دربرنامه «به افق آفتاب» با تایید و تبیین فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، حرکت رادیو ایران را درباره پویش کتابخوانی مفید دانست.

 کمپین کتابخوانی حرکتی خوب و در راستای فرهنگ کتابخوانی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام قرائتی گفت: قرآن راجع به علم همه چیز را قیچی کرده است زمان را قیچی کرده، یعنی علم زمان ندارد چون فرمودند: زگهواره تا گور دانش بجوی. آموزش بر هر چیزی موثر است.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه چرا بعضی از علم‌ها در دنیا نتیجه نداشته با ذکر مثال نخ و سوزن ادامه می‌دهد: این برای این است که نخ و سوزن از هم جدا شده قرآن نخ و سوزن را با هم می‌گوید وقتی می‌گوید: «اقراء بسم رب» یعنی علم باید در راه خدا باشد در حال حاضر «اقراء» است «بسم رب» نیست. گاهی سوخت هواپیما برای بمباران یمن و غزه به کار می‌رود در هواپیما ده‌ها تخصص وجود دارد اما این علم نتیجه و خروجی‌اش چیست؟ بمباران مردم است.

وی درباره رهاکردن دانش ورزی گفت: خداوند به زمانی که آدم علمش را فراموش کند، محفوظاتش را فراموش کند ارذل می‌گوید. رذل یعنی پست. ارذل یعنی پست‌ترین. خداوند وقتی که آدم از علمش جدا می‌شود، می‌گوید ارذل العمر. یعنی پست‌ترین درجه عمر بنابراین ما بایستی از عمرمان استفاده کنیم منتها علم باید مفید باشد گاهی وقتها علم فقط اطلاعات است، یعنی دانستنش نه جایی را آباد نمی‌کند نه ندانستنش جایی را خراب می‌کند. اما گاهی مفید برای خود و دیگران است این مصداق علم نافع است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.