عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:پیش نویس قطعنامه ۱+۵ همانند گزارش اخیر آمانو، مختومه شدن پرونده "پی‌ام‌دی" را از شورای حکام خواستار شده که این امر وجه مثبت و مشترک گزارش آژانس و قطعنامه ۱+۵ است.

شورای حکام باید بر مبنای پیش‌نویس قطعنامه ۱+۵ و گزارش آمانو،پرونده "پی‌ام‌دی" را مختومه اعلام کند
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با میزان با اشاره به صدور پیش نویس قطعنامه 1+5 با محتوای مختومه اعلام کردن بحث "پی‌ام‌دی"، اظهار کرد: پیش نویس قطعنامه 1+5 همانند گزارش اخیر آمانو، مختومه شدن پرونده "پی‌ام‌دی" را از شورای حکام خواستار شده است که این امر، وجه مثبت و مشترک گزارش آژانس و قطعنامه 1+5 است.
وی ادامه داد: اکنون همگان منتظر 24 آذر(15 دسامبر) هستند تا شورای حکام بر مبنای گزارش آمانو و پیش‌نویس قطعنامه 1+5 رای نهایی خود را در رابطه با مفتوح ماندن یا مختومه کردن پرونده "پی ام دی" اعلام کند.
نماینده مردم قرچک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر پرونده "پی ام دی" مختومه شود، قطعا گام مهمی در اجرای برجام برداشته می‌شود و اگر شورای حکام پرونده "پی ام دی" را مفتوح نگه دارد به طور قطع جمهوری اسلامی ایران اجرای برجام را متوقف می‌کند. 
نقوی حسینی در ادامه به گزارش دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم گریزی زد و بیان داشت: ادعای ثابت نشده و بدون سند و مدرک آمانو مبنی بر مطالعات صورت گرفته در ایران برای ساخت تسلیحات هسته‌ای در یک مقطع زمانی، یک نقطه تاریک در ارزیابی نهایی آمانو محسوب می‌شود که شاکله آن را گزارش‌های خلاف واقع یک گروه تروریستی تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد: بی اساس و واهی بودن ادعای آمانو مبنی بر مطالعات صورت گرفته در ایران برای ساخت تسلیحات هسته‌ای بارها با ادله مشخص توسط جمهوری اسلامی ایران رد شده است و حتی برای شفاف سازی اجازه بازدید از مکان مورد ادعا به شخص آمانو هم داده شده است، اما مع‌الاسف در گزارش اخیر آمانو باردیگر ادعای واهی مزبور مورد تاکید قرارگرفته بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: از آنجاییکه گزارش آمانو یک گزارش رسمی است و در ردیف اسناد و مدارک آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می گیرد، قطعا تبعات حقوقی و فنی خواهد داشت و می‌تواند به دستاویزی برای کشورهای متخاصم غربی تبدیل شود که بر مبنای آن صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران را همواره در هاله‌ای از ابهام قرار دهند.  
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.