سومین دوره داوری مهر اصالت یونسکو آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی مربوط به آثار هنرمندان ۵ استان شرق و شمال‌شرق کشور هفته آینده به میزبانی خراسان‌رضوی در مشهدمقدس برگزار می‌شود.

داوری «مُهر اصالت یونسکو» استان‌های شرق و شمال‌شرق کشور برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، در این دوره از داوری، 500 اثر از آثار هنرمندان جمله، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

سومین دوره داوری مُهر اصالت یونسکو آثار صنایع دستی از 23 لغایت 25 آذرماه جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مُهر اصالت یونسکو، گواهینامه‌ای است که از طرف دفاتر منطقه‌ای یونسکو به موضوعات صنایع دستی اصیل و با کیفیت هنرمندان و صنعت‌گران تعلق می‌گیرد.

آثاری در داوری یونسکو موفق به دریافت مهر اصالت می‌شوند که مزایای اصالت (نشان‌دهنده‌‌ هویت فرهنگی و ملی هنرهای سنتی کشور)، خلاقیت (طرح، روش تولید و مواد اولیه)، قابلیت بازیافت (از مواد اولیه‌ی طبیعی تهیه شده باشند)، قابلیت عرضه در بازار بین‌المللی، قیمت مناسب، رعایت حقوق انسانی، عدالت‌محوری و استاندارد مکان تولید، برتری و مزیت براساس معیارهای تکنیکی و مواد به‌کار رفته، قابلیت تولید به مقدار زیاد، کیفیت، کاربرد در زندگی روزمره و نوآوری‌ محصول را داشته باشند.

تاکنون هفت اثر از استان خراسان‌رضوی موفق به دریافت مهر اصالت جهانی یونسکو و 43 اثر موفق به دریافت مهر ملی اصالت از یونسکو شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.