رئیس سازمان بسیج مستضعفین توجیه سازش با آمریکا را مهم‌ترین معبر نفوذ دانست و گفت: امروز نفوذ از یک تاکتیک به استراتژی تبدیل شده است.

تبدیل نفوذ از تاکتیک به استراتژی / سازش مهم‌ترین معبر نفوذ است / آمریکا برای رویارویی با ایران خلع سلاح شده

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در نشست صمیمی با اساتید، دانشجویان و کارکنان بسیجی دانشگاه‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: همان‌طور که بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب شنیدیم، مسئله روز ما مسئله نفوذ است.

وی بیان داشت: برخی‌ها بیان می‌کنند که نفوذی‌ها از اول انقلاب هم مطرح بوده‌اند که در پاسخ به آنها باید گفت، نفوذ دشمن امروز از تاکتیک به استراتژی تبدیل شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: آمریکا به دنبال جا انداختن این گزاره است که معیشت بهتر و رفاه مردم ایران در گرو رابطه خوب و سازش با آمریکاست و این توجیه سازش با آمریکا مهم‌ترین معبر نفوذ است.

* براندازی نظام نقطه مشترک تمام استراتژی‌های آمریکا

سردار نقدی خاطرنشان کرد: دشمن امروز استراتژی نفوذ را در پیش گرفته چون در تمام جنگ‌های علیه ایران اعم از پیاده‌ کردن استراتژی‌های ترور و کودتا در ابتدای انقلاب، استراتژی نظامی در جنگ تحمیلی و استراتژی‌های تهاجم فرهنگی، سیاسی و رسانه‌ای طی سالیان متمادی شکست خورده است.

وی براندازی نظام را نقطه مشترک تمام این استراتژی‌ها دانست و افزود: اوج تلاش‌های آنان در استراتژی‌های جنگ سیاسی و رسانه‌ای در فتنه 88 بود که زخم‌خوردگان انقلاب، غارتگران و صاحبان ثروت‌های بادآورده که می‌خواستند در رأس دولت بمانند را به میدان آوردند، اما مردم با خلق حماسه 9 دی تمام تلاش‌های 10 ساله آنها را بر فنا داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: پس از آن فتنه‌گران به غربی‌ها پیام دادند که باید مانع از حضور و در صحنه بودن مردم شوند و تنها راهکار این موضوع نیز محاصره اقتصادی و تشدید تحریم‌هاست و آمریکا نیز به تعبیر خود تحریم‌های فلج‌کننده را بر ما اعمال کرد، اما مردم باز هم ایستادند.

* آمریکا برای رویارویی با ایران خلع سلاح شده

نقدی افزود: در فروردین امسال بود که رئیس جمهور آمریکا پشت تریبون‌ها علنا اعلام کرد که تحریم‌ها نتوانست برنامه‌های ایران را متوقف کند و دلیل روی آوردن آنها به مذاکره با ایران تمام شدن تمامی ظرفیت‌های آمریکا برای مقابله با ایران بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا این بار راه مکر و فریب برای نفوذ را در پیش گرفته است، تصریح کرد: اغلب انقلاب‌ها در مرحله مقابله رودرو خوب عمل می‌کنند، اما در مرحله مذاکره به علت عدم بصیرت همه چیز را می‌بازند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکا برای رویارویی با ایران خلع سلاح شده و امروز تنها به نفوذ روی آورده است و می‌خواهد جبهه دوست و دشمن را مخدوش کند و کل پیام آنها حاوی این است که راه پایان یافتن مشکلات و رفاه ایرانیان در ارتباط و سازش با آمریکاست.

* غرامت 46 میلیارد دلاری بابت کشته شدن نظامیان آمریکایی در لبنان از ایران / ریشه تروریست‌ها در عربستان است

نقدی پناه دادن به منافقان، حمایت از گروهک‌های تروریستی و سلطنت‌طلب‌ها، حمایت از رسانه‌های معاند نظام، تلاش برای جاسوسی از طریق هوا و زمین، تهدید نظامی، بیان مکرر گزینه‌های روی میز، عدم تعهد به آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران و... را از جمله موارد کارنامه سیاه آمریکا در رابطه با ایران برشمرد و گفت: این بلاهت است اگر دوستی آمریکا را کسی باور کند.

وی درخواست غرامت 46 میلیارد دلاری بابت کشته شدن نظامیان آمریکایی در لبنان از ایران بعد از تصویب برجام را از دیگر موارد نقض دوستی آمریکا با ایران عنوان کرد و بیان داشت: وقتی به بهانه مبارزه با تروریست اعلام می‌کنند ساکنان کشورهایی که با آمریکا لغو روادید دارند در صورت سفر به ایران تا 5 سال باید برای سفر به آمریکا ویزا تهیه کنند، این چه شکل دوستی است، ریشه تروریست‌ها در عربستان است، چرا آنها را تحریم نمی‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مورد توجیه برخی افراد که رابطه با آمریکا را راه‌حل شکوفایی اقتصادی و بهبود معیشت مردم می‌دانند، اظهار کرد: اگر ثروت همین غارتگرانی که شعار می‌دهند مردم گرسنه‌اند و باید با آمریکا برای بهبود وضعیت رابطه داشته باشیم را بین مردم تقسیم کنند دیگر گرسنه‌ای نمی‌ماند.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: بر اساس استدلال و منطق شکم‌پرستان باید گفت که برای رسیدن اقتصاد به شکوفایی باید چندین عنصر مادی از جمله نیروی انسانی، دانش و فناوری، مواد اولیه، انرژی، بازار مصرف و سرمایه مالی لازم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ایران از لحاظ نیروی انسانی جوان‌ترین کشور دنیاست و 900 هزار جوان تحصیل‌کرده دارد، ادامه داد: از نظر دانش و فناور نیز پیشتازترین سرعت علمی جهان متعلق به ایران است.

وی با ابیان اینکه معادن مواد اولیه پرمصرف صنعتی در ایران به وفور یافت می‌شود، ادامه داد: ایران نه تنها رتبه اول منابع سوخت فسیلی جهان را در اختیار داشته بلکه بازار مصرف داخلی 80 میلیونی دارد و حدود 400 میلیون نفر به عنوان بازار مصرف در کشورهای همسایه که تحریمی برای آنها اعمال نشده را در اختیار دارد.

سردار نقدی با انتقاد از اینکه برخی‌ها مشکل عمده کشور را کمبود منابع مالی می‌دانند، گفت: 870 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم پس این موضوع که مشکل نقدینگی داریم صحیح نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: اینکه در عرض 6 روز، 110 هزار خودرو در کشور فروش رفت یعنی نقدینگی در کشور وجود دارد اما مشکل اصلی بخش اقتصادی مدیریت و خودباوری است، چون در عرصه اقتصاد خودباوری نداریم.

وی در ادامه افزود: دو نوع دیدگاه در برابر رابطه با غرب در ایران وجود دارد، یکی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و دیگری بر اقتصاد عاریتی مبتنی است؛ اقتصاد عاریتی در مقابل اقتصاد مقاومتی بوده و حامل اندیشه وادادگی به غرب است.

نقدی القای تفکر وابستگی به آمریکا را تلاش گسترده غرب برای ادراک‌سازی در مورد باورپذیر کردن مردم در اقتصاد عاریتی دانست و گفت: حضور کاروان‌های تجاری کشورهای مختلف نیز در همین راستاست، کاروان‌سازی‌هایی که در انتهای آن هیچ قراردادی بسته نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: تفکرات این دیدگاه این موضوع را القا می‌کند پیشرفت ایران در گرو سرمایه‌گذاری خارجی است که به هنگام ارتباط با آمریکا این سرمایه‌های به ایران سرازیر می‌شود؛ البته که این طور نیست چون سرمایه به‌دنبال سود است و نه سیاست.

وی با بیان اینکه امروز تمام سرمایه‌های آمریکا در حال فرار به سمت شرق است، اضافه کرد: سرمایه جایی می‌رود که قانون‌های دست و پا گیر برای تولید نباشد، اقتصاد مردمی و بدون رقابت دولت با مردم باشد، بیشترین مالیات بر عهده تولید نباشد، مبارزه با فساد اقتصاد جدی باشد و قاچاق کنترل شود.

سردار نقدی تصریح کرد: در سال 2012 و اوج درگیری سیاسی ایران با غربی‌ها سرمایه‌گذاری آنها در ایران به 4 میلیارد و 662 میلیون دلار رسید و در سال 2014 و اوج لبخندها و رفاقت با غربی‌ها این میزان به 2 میلیارد و 105 میلیون دلار رسید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در اوج وادادگی به غرب کل سرمایه‌گذاری آنها 3 میلیارد دلار بود که در برابر بودجه سالانه 200 میلیارد دلاری کشور چیزی به حساب نمی‌آمد.

وی با انتقاد از صحبت‌هایی که در مورد ورود فناوری به کشور می‌شود، گفت: کدام کشوری با فناوری وارداتی صنعتی شده است، این اقدام فقط ما را تا ابد وابسته می‌کند.

سردار نقدی اظهار کرد: با فناوری وارداتی در صنعت خودرو در عرض 50 سال از تولید پیکان به پراید رسیدیم، اما با شعار «ما می‌توانیم» در صنعت دفاعی در مدت 20 سال از ساخت راکت‌هایی با برد 3 تا 5 کیلومتر به توان ساخت بومی موشک‌های ماهواره‌بر با چندین هزار کیلومتر برد رسیده‌ایم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.