معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای دهه پایانی صفر تا ساعت ۲۴ شب گذشته، ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار نفر زائر وارد مشهد مقدس شدند.

ورود ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار زائر به مشهدالرضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: از ابتدای دهه پایانی صفر تا ساعت ۲۴ شب گذشته ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار نفر زائر وارد مشهد مقدس شدند که از این تعداد ۲۶۵ هزار نفر زائر پیاده وارد مشهد مقدس شدند.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۹۶۱هزار نفر با وسایل نقلیه شخصی، اتوبوس‌های بین شهری، ناوگان ریلی و هوایی به مشهد سفر کرده‌اند، افزود: ورود زائر به مشهد مقدس نسبت به دهه پایانی صفر سال‌گذشته کاهش ۷ درصدی داشته اما تعداد زائران پیاده نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

واحدی با اشاره به اینکه از شب‌گذشته خروج زائران از مشهد مقدس آغاز شده است، تصریح کرد: از شب‌گذشته تا صبح امروز ۵۰ هزار نفر زائر از طریق ناوگان ریلی توسط ۸۰ رام قطار از مشهد خارج شده‌ و جابجایی مسافران  طی امروز و فردا نیز ادامه دارد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه از شب‌گذشته تا صبح امروز نیز حدود ۱۰۰ پرواز از مشهد به مقاصد مختلف انجام شده است،گفت:حدود ۴ هزار دستگاه اتوبوس از مشهد خارج و اقدام به جابجایی زائران کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این ایام ظرفیت ۹۰ درصد هتل‌ها و ۹۵ درصد هتل آپارتمان‌ها تکمیل شد، خاطرنشان‌کرد: ۱۰۰ درصدخانه مسافرهای مجاز و مهمانپذیرهای مشهد مقدس در ایام دهه پایانی صفر تکمیل شد.

 واحدی به تعداد برنامه‌های تدوین شده برای ایام دهه پایانی صفر اشاره کرد و افزود: ۴۰۰ برنامه برای دهه آخر صفر تدوین شده بود که ۳۰۰ برنامه برای زائرانی که به صورت سواره و ۱۰۰ برنامه برای زائران پیاده تدوین شده بود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در رابطه با سامانه mashhad.ir گفت: این سامانه با هدف ارتقای فرهنگ میزبانی طراحی شده و تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ نفر برای خدمت رسانی به زائران در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.