قدس آنلاین- تبریز: قائم مقام صنعت و امور معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : ظرفیت تولید سالانه طلای کشور ۶ تن است .

ظرفیت تولید سالانه ۶ تن طلای خالص در کشور

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مرتضی نیرومند اسکوئی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود : در کشور مصرف و تولید طلا ناهمخوانی زیادی دارد طوریکه در زمینه مصرف طلا کشور پنجم و در تولید آن رتبه 54 جهان را دارا هستیم .

وی ادامه داد : آذربایجان شرقی جزو استانهای طلایی کشور است و معادن طلای مختلفی در استان وجود دارد و سرمایه گذارانی از کشورهای روسیه و چین در این معادن فعال هستند .

وی عنوان کرد : ذخیره معادن طلای شناخته شده در استان 37 میلیون تن کانسنگ در شهرستانهای ورزقان ، چاریماق ، اهر و هشترود بوده که در قالب 8 محدوده معدنی اکتشافات انجام می شود .

معاون سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : در حال حاضر تولید طلا در استان صفر است و کارخانجات مربوطه راه اندازی نشده اند .

وی از تعطیلی بسیاری از معادن استان در 5 سال اخیر خبر داد و گفت : هزینه های سر بار معادن بسیار زیاد است که موجب به صرفه نشدن کشف معادن برای سرمایه گذاران می شود .

وی از استخراج سالانه 35 میلیون تن مواد معدنی در استان خبر داد و گفت : در این خصوص رتبه چهارم کشوری هستیم

نیرومند اسکوئی گفت : در استان 678 معدن داریم که شامل معادن فعال و غیر فعال هستند و 400 معدن دارای پروانه بهره برداری فعال هستند و در کنار این معادن بیش از 400 معدن شن و ماسه در حال فعالیت بوده و 11 هزار و 600 نفر در معادن استان مشغول به کار هستند .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.