شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری امروز ۲۳ آذر ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیرصنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دومین روز از هفته پژوهش گشایش یافت.

حضور پارک علم و فناوری خراسان در شانزدهمین نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش و فناوری

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان، پارک علم و فناوری خراسان همچون سال های گذشته با تکیه بر دانش و تخصص شرکت های فناور خود در نمایشگاه حضور یافته و آمادگی خود را برای حضور بازدیدکنندگان اعلام می نماید.

 وحید احمدی با یادآوری این که شعار هفته پژوهش امسال از سوی وزارت علوم، «پژوهش، فناوری، عزم ملی و رویکرد جهانی» اعلام شده است، اظهار داشت: با توجه به همین رویکرد در هفته پژوهش امسال تاکید ما بر این بود که از کشورهای خارجی هم در عرضه محصولات فناورانه و هم در زمینه سرمایه گذاری حضور داشته باشند.

احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به این رویکرد جهانی، تلاش ما براین است محصولاتی که پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و پژوهشگاه ها و حتی دستگاه های اجرایی دارند، سرمایه گذاران خارجی جذب کنند و یا شریک های خارجی داشته باشند.

 وی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، حداقل 20 سفیر کشورهای اروپایی و آسیایی از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری بازدید خواهند داشت.

دبیر نمایشگاه با بیان اینکه وضعیت ایران به لحاظ تولید علم و تبدیل دانش به ثروت، تناسب چندانی ندارد، گفت برای رفع این نقیصه باید تجاری سازی علم را جدی تر بگیریم که خوشبختانه در نمایشگاه هفته پژوهش امسال این موضوع در دستور کار قرار گرفت و باعث شد حدود سه هزار طرح و دستاورد حاضر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی امسال دارای شناسنامه TRL باشند.

وی اظهار داشت: در نمایشگاه امسال ۲۰ گروه ارزیاب مستقر هستند و دستاوردهای پژوهشی ارائه شده را ارزیابی می کنند.

شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری تا 26 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپا خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.