قدس آنلاین: تعداد ۹۷۱ تشکل اسلامی عضو شبکه جوانان رضوی با صدور بیانیه ای حمله وحشیانه و کشتار شیعیان مظلوم نیجریه، نارداران آذربایجان و پاراچنار پاکستان را محکوم کردند.

۹۷۱ تشکل اسلامی جنایات انجام شده علیه شیعیان جهان را محکوم کردند

به گزارش قدس آنلاین، تشکل های اسلامی عضو شبکه جوانان رضوی داخل و خارج کشور طی بیانیه ای با طرح این پرسش که «آیا مدافعان حقوق بشر کشتار مظلومان در کشورهای اسلامی را نمی بینند؟» جنایات انجام شده علیه شیعیان مظلوم جهان را محکوم کردند.

در این بیانیه عنوان شده است: هنوز چند هفته از جنایت های برخی از نقاط اروپا به ویژه شهر پاریس نمی گذرد که صدها  نفر از افراد بی گناه توسط شبکه ترور ناجوانمردانه به قتل رسیدند.

این بیانیه می افزاید: بلافاصله پس از کشتار مظلومان و بی گناهان اروپا، تشکل های مردمی و رسانه های عمومی اخبار مربوط به این حادثه ها را منتشر کرده و از عوامل دست اندرکار این ترورها بیزاری و برائت جستند لیکن تاسف بار است که پس از چند هفته همین اتفاقات به صورت مشابه در کشور های نیجریه، آذربایجان و پاکستان به وقوع پیوسته و جمع زیادی از مردم بی دفاع و مظلوم توسط گروه های ترور سازمان یافته و بخشی از نیروهای نظامی دولتی و حکومتی به خاک و خون کشیده شدند.

در بیانیه ۹۷۱ تشکل اسلامی عضو شبکه جوانان رضوی همچنین عنوان شده است: متاسفانه با وجود این حملات از هیچ رسانه و نهاد حقوق بشری در دنیا صدای کوچک ترین اعتراضی به گوش نمی رسد.

تشکل های اسلامی در بیانیه خود اظهار کردند: آیا وقت آن نرسیده که وجدان های بیدار و عناصر حق طلب در سراسر جهان نسبت به همه مصادیق ظلم، ترور و جنایت ابراز بیزاری کنند؟

نمایندگان تشکل های اسلامی یادآور شدند آیا بین خونبهای شهروندان یک کشورهای آسیایی و آفریقایی و خونبهای شهروندان کشورهای اروپایی تفاوتی وجود دارد؟ و آیا جز این است که بسیاری از مردمان هم اکنون بی دفاع و کاملا مظلومانه مورد تهاجم و کشتار قرارگرفتند.

تشکل های اسلامی در این بیانیه یادآور شدند: ما به عنوان جمعی از تشکل های مردمی فعال در کشور های اسلامی که عنوان شبکه جوانان رضوی را برای حرکت جمعی خود برگزیده ایم مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به تمامی مصادیق تعدی به مظلومان و کشتار انسان های بی دفاع اعلام و ابراز تبری و بیزاری خود را از اینگونه حرکات بیان می کنیم.

تشکل های اسلامی همچنین انزجار خود را از کشتار تمامی انسان ها از سیاه پوست در آفریقا تا سفیدپوست در اروپا و کشتار انسان های بی دفاع از غزه و فلسطین گرفته تا لبنان، پاریس و بروکسل و به خصوص حوادثی که در روزهای اخیر در مناطق پاراچنار پاکستان، نارداران آذربایجان و زاریا نیجریه رخ داد اعلام کردند.

تشکل های اسلامی عضو  شبکه جوانان رضوی همچنین در این بیانیه ابراز امیدواری کردند تا همه جوانان در سراسر دنیا و به خصوص کشورهای اسلامی علاوه بر داشتن درکی عمیق و دقیق از پشت پرده این جنایت ها که عمدا ناشی از دسیسه های صهیونیسم جهانی است نسبت به آلام و مظلومیت برادران خود در کشور نیجریه ابراز همدردی و اقدامی عملی کنند.

تشکل های اسلامی در این بیانیه عنوان کردند: از همه کشورهای اسلامی توقع داریم که به مسئولیت انسانی و اسلامی خود عمل کرده  و جلوی گروه های ترور و کشتارهای وحشیانه و تروریستی را چه به صورت خودسر و چه به صورت سازمان یافته و دولتی بگیرند و جنایتکاران را به سزای اعمال پلید خود برسانند و از همه امکانات خود در این حوزه بهره گیرند.

این بیانیه توسط ۹۷۱ تشکل فعال اسلامی در جهان اسلام که عضو شبکه جوانان رضوی هستند از جمله تشکل های خارج از کشور همچون مجمع الذاکرین، جامعه اسلامی هرات و مزار شریف، جامعه اسلامی کابل، تشکل های ابیه، ایجابی، اکمال و پژوهشگاه کالج صدرا در کشور اندونزی، جامعه شیعیان جاکارتا، نمایندگی جامعه المصطفی اسلام آباد در پاکستان، نمایندگی جامعه المصطفی مسکو در روسیه، جامعه اسلامی شهر مسقط، جامعه اسلامی شهر نجف، جامعه اسلامی کشور ترکمنستان، جوانان حزب الله لبنان، جامعه اسلامی شهر پراگ، جامعه اسلامی شهر عراق و صد ها تشکل اسلامی در سایر کشور ها و همچنین استان های داخل کشور به امضاء رسیده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.