قدس آنلاین: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: طی بازجویی‌های به عمل آمده از متهم کلاهبرداری، وی به جرائم ارتکابی شامل جعل اسناد و کلاهبرداری به مبلغ ۷۰۸ میلیارد ریال اعتراف کرد.

کلاهبردار ۷۰۰ میلیاردی در اصفهان به دام افتاد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به شکایت تعدادی از صاحبان منازل و املاک شهرستان‌های برخوار، زرین‌شهر و شاهین‌شهر استان اصفهان و همچنین نیابت قضائی از استان‌های گیلان، تهران، آذربایجان‌شرقی و زنجان به پلیس آگاهی شهرستان برخوار، گفت: بنا به شکایت انجام شده مبنی بر اینکه فردی با وکالت‌نامه‌های جعلی اقدام به فروش املاک غیر نموده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهم با همکاری دو نفر دیگر اقدام به صدور وکالت‌نامه‌های جعلی برای املاک غیر و پس از آن اقدام به فروش این املاک به دیگران کرده که با علم به اینکه پلیس به دنبال وی است با اسامی جعلی متواری شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه تحقیقات برای دستگیری این کلاهبردار حرفه‌ای ادامه داشت، تصریح کرد: در پی اطلاع از یک مورد درگیری و اختلاف حساب بین دو نفر مأموران پلیس به محل اعزام شدند که فرد شاکی عنوان داشته، شخصی که با وی درگیر شده با وکالتنامه جعلی اقدام به فروش منزلش کرده که با مشاهده او در خیابان به مشاجره می‌پردازد و پس از انجام بررسی‌ها از سوی مأموران پلیس و انگشت‌نگاری مشخص شد این شخص همان فرد تحت تعقیب است که با اسم جعلی به اعمال مجرمانه خود می‌پرداخت.

آقاخانی اضافه کرد: با مشخص شدن هویت اصلی متهم، وی جهت انجام تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل که با اقدامات علمی و تخصصی به جرائم ارتکابی شامل جعل اسناد و کلاهبرداری به مبلغ 708 میلیارد ریال اعتراف کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 14 شاکی در این پرونده شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر مال‌باختگان ادامه دارد، اظهار کرد: در این زمینه دو نفر از هم‌دستان متهم نیز شناسایی و طی عملیات‌های جداگانه دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان پرونده مذکور را یکی از بی‌سابقه‌ترین پرونده‌های کلاهبرداری در سطح استان عنوان و بیان کرد: متهم دستگیر شده از کلاهبرداران حرفه‌ای بود که سال‌ها با اسامی و نام‌های جعلی متواری می‌شد و به هنگام دستگیری نیز قصد داشت با فریب مأموران و قرار دادن سند جعلی به عنوان وثیقه دوباره متواری شود که خوشبختانه با هوشیاری ماموران در انجام این نقشه ناکام ماند و روانه زندان شد.

.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.