قدس آنلاین – سبزوار : معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۰ درصد مرگ و میرها ناشی از سکته های قلبی و مغزی است .

۵۰ درصد مرگ و میرها ناشی از سکته های قلبی و مغزی است

دکتر رضا ملک زاده درحاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه سالانه 95 هزار نفر در ایران بر اثر بیماری فشار خون جان خود را از دست می دهند  افزود : متاسفانه 50 درصد افرادی که در کشور به سن 55 سال می رسند از بیماری فشار خون رنج می برند.

وی بااشاره به اینکه بسیاری از مرگ و میرها در ایران به دلیل گسترش بیماریهای غیرواگیر است، 22 درصد میزان مرگ و میر در ایران را نیز مربوط به انواع سرطانها دانست و در عین حال تصریح کرد : وزارت بهداشت برنامه ریزی دقیقی برای سوق دادن پژوهشها به سمت ارتقا نظام سلامت و پیشگیری از این بیماریها نموده است.

ملک زاده با تاکید بر اینکه نباید تمرکز وزارت بهداشت تنها بر ساخت بیمارستانها و مراکز درمانی باشد اظهار داشت : قطعا پیشگیری مقدم بر درمان است بنابر این باید پژوهشهای به سمت پیشگیری از بروز بیماریها سوق داده شود .

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، افزایش امید به زندگی را  یکی از مهمترین اهداف سلامت برشمرد و اظهار امیدواری کرد : با توجه به اینکه از 30 سال گذشته تاکنون میزان امید به زندگی از 50 سال به 75 سال افزایش پیدا کرده است ، با توسعه پژوهشهای سلامت محور این میزان در 20 سال آینده به 80 سال برسد.

وی در خصوص حمایت از شرکتهای دانش بنیان با تشریح نوع حمایتها توسط وزارت بهداشت یاد آور شد : 450 شرکت دانش بنیان زیر نظر وزارت بهداشت در حوزه های مختلف پژوهشی فعالیت می نمایند که بخش عمده ای  از آنها در حوزه ارتقاء سلامت فعالند .

ملک زاده خاطر نشان کرد: 400 طرح پژوهشی در حوزه های مختلف از طریق پژوهشگران به وزارت بهداشت ارائه شده است که از این تعداد 70 طرح انتخاب شده که طی سالجاری با حمایت این وزارتخانه عملیاتی می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سبزوار هم نیز از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبارطی سالجاری برای توسعه فعالیتهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد : 220 اولویت پژوهشی این دانشگاه در شش حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر علیرضا مسلم با اشاره به فعالیت سه شرکت دانش بنیان زیر نظر واحد تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خاطر نشان کرد : در حال حاظر بیش از یکهزار و200 دانشجو در رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در حال تحصیل می باشند . /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.