قدس آنلاین:معاون صنایع دستی خراسان شمالی گفت: از ۶۹ اثر صنایع دستی خراسان شمالی که برای داوری به استان خراسان رضوی ارسال شده بود ۲۱ اثر موفق به دریافت نشان ملی صنایع دستی شدند.

۲۱اثر صنایع دستی خراسان شمالی نشان ملی دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علی عابدی افزود :پس از انجام مرحله کارشناسی اولیه در بجنورد بر ای آثار دریافتی در استان در نهایت تعداد 69 اثر برای ارائه در برنامه داوری نشان مرغوبیت صنایع دستی استان خراسان رضوی ( منطقه شمال شرق کشور)  انتخاب شد.

عابدی افزود: نشان  ملی مرغوبیت کالا در حقیقت گواهینامه‌ای است که برای آثاری با  ویژگی‌های بسته‌بندی متفاوت، استفاده از مواد اولیه طبیعی با قابلیت  برگشت پذیری به محیط زیست، کاربردی بودن آثار و طراحی و اجرای دارای اصالت کار صادر می‌شود.

معاون صنایع دستی استان آثار انتخاب شده را در رشته های دست بافت های داری،نساجی سنتی،معرق،بافتنی سنتی ،سوزن دوزی،حجاری سنتی و... عنوان کرد وگفت : مرغوبیت و استفاده از مواد اولیه مرغوب در حد استاندارد، اصالت که نشانگر هویت، فرهنگ و ارزش‌های سنتی هر منطقه، زیبایی‌شناسی سنتی، نو آوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات از جمله معیارهای دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی به شمار می‌رود.

وی در خصوص ویژگیهای دریافت این نشان گفت:هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی می‌تواند با دریافت مهر اصالت یونسکو از امکاناتی نظیر: حضور در وب سایت یونسکو، و بازاریابی فروش الکترونیکی اقلام تولیدی صنعتگران نمونه جهان، اولویت در حمایت از این اقلام جهت ثبت در سازمان مالکیت‌های معنوی،  اولویت برای شرکت در نمایشگاه‌های تجاری که به منظور نمایش و فروش این آثار برگزار می‌شود، اولویت برای حضور در  نمایشگاه‌های داخلی و  بین المللی، معرفی و تبلیغ آثار صنعتگران در بروشورها، کتاب‌ها، است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.