فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: یگان‌های حفاظت منابع طبیعی باید به تجهیزات روز مجهز شوند.

یگان‌های حفاظت منابع طبیعی باید به تجهیزات روز مجهز شوند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سردار بهمن امیری‌مقدم عصر امروز در همایش سراسری فرماندهان یگان حفاظت ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که در سالن آمفی تئاتر هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه تمام سازمان‌ها این است که از منابع طبیعی موجود در کشور حفاظت کنند.

وی تصریح کرد: در نیروی انتظامی نگاه سازمانی برای کمک به حفاظت از منابع طبیعی وجود ندارد، باید توجه داشت هر نهادی در حوزه کاری خود نیاز به پلیس داشته باشد نیروی انتظامی خود را مکلف به همکاری می‌داند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در یگان حفاظتی سازمان منابع طبیعی نباید از افسران کم‌توان استفاده کرد، بیان کرد: هر کسی در هر حوزه‌ای که قرار می‌گیرد اگر در راستای مأموریت خود اعتقاد متقن داشته باشد موفقیت دارد.

امیری مقدم با بیان اینکه پلیس موفقیت دستگاه دولتی را موفقیت نظام می‌داند، تصریح کرد: باید تلاش همگرایی در زمینه سرمایه‌های طبیعی انجام شود و در این راستا باید نیروهایی که در منابع طبیعی فعالیت دارند مجرب بوده و تنها از سرباز وظیفه استفاده نشود.

وی با اشاره به اینکه آموزش باید در دستور کار دستگاه‌های مرتبط با منابع طبیعی قرار بگیرد،خاطرنشان کرد: همچنین موضوع دیگر پیشگیری از جرایم این حوزه است که باید مورد توجه باشد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تجهیزات در یگان‌های حفاظت از منابع طبیعی را بسیار ضعیف دانست و اظهار داشت: این یگان‌ها باید تجهیزات روز داشته باشند، همچنین تعامل بین یگان‌های حفاظت با کلانتری‌ها می‌تواند مؤثر واقع شود و در سایه همدلی و همزبانی می‌‍‌‌توان در این بخش گام‌های مناسبی برداشت.

امیری مقدم فرهنگ سازی را یکی از اصول بسیار مهم در حوزه حفظ منابع طبیعی دانست و افزود: فرهنگ سازی یکی از اصولی است که می‌تواند در پیشگیری کمک دهنده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.