قدس آنلاین: رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، دام قاچاق را عاملی برای افزایش بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام و ناقض مقررات قرنطینه های دامپزشکی دانست.

دام قاچاق تهدید کننده سلامت و بهداشت عمومی است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مسعود ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: متخلفین سودجو با عدم توجه به مقررات بهداشتی دامپزشکی و با قاچاق دام، همواره عامل تهدید کننده بهداشت عمومی بوده و هستند.

وی با اشاره به وجود 4 قرنطینه مرزی واقع در سرخس، لطف آباد درگز، دوغارون تایباد و باجگیران قوچان خاطرنشان ساخت: وظیفه نظارت بر کلیه محموله های صادراتی،وارداتی و ترانزیت مرتبط با دام و طیور بر عهده این مراکز بوده و تمام اطلاعات محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی درج می گردد و امکان رهگیری تمام محموله ها فراهم می شود که موارد فوق برای محموله های قاچاق غیرممکن است.

ابراهیمی یادآور شد:4 قرنطینه بین استانی و 4 قرنطینه داخل استانی نیز وظیفه نظارت بر حمل و نقل محموله های داخلی را عهده دار هستند.

وی ضمن قدردانی از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هرگونه افزایش تعامل با نیروی انتظامی و نیز شدت بخشیدن به آرای محکومین را ضامن کاهش موارد تخلف و قاچاق دام دانست.

رئیس اداره قرنطنیه و امنیت زیستی گفت: طی 8 ماهه اول سال قرنطینه های دامپزشکی در اقصی نقاط استان7820 را س دام سبک و سنگین قاچاق و فاقد هویت را از 11 خودروی سواری و 229 کامیون کشف و ضبط نموده اندکه از این تعداد یک راس معدوم ، 1906 راس دام به علت شرایط اضطراری دام روانه کشتارگاه شده و مابقی نیز با اعمال ضوابط قرنطینه ای و دستور مقام قضایی به مبدا برگردانده شده است.

وی میزان جریمه پرداخت شده توسط محکومین را طی مدت یادشده 20 میلیون ریال دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.