مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: حوزه‌های علمیه پشتوانه‌هایی هستند که موظفند نظریه‌های اسلامی را از متون الهی بیرون بکشند و در اختیار برنامه ریزها و دانشگاه‌ها قرار دهند.

حوزه علمیه نظریات اسلامی را استخراج و در اختیار برنامه‌ریزان قرار دهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام غلامرضا صفایی ظهر امروز در نخستین جشنواره سلمان فارسی که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد با اشاره به اینکه پژوهشکده امام صادق (ع) با نظر مقام معظم رهبری به پژوهشگاه تبدیل شده است، اظهارداشت: نظر ما این است که این پژوهشگاه در خدمت نیروهای مسلح باشد.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه در ارتش، نیروی انتظامی و سپاه مغزهای ارزنده‌ای داریم که این‌ها اگر با هم در پژوهشگاه امام صادق (ع) متحد شوند آثار پژوهشی و علمی زیادی خواهد داشت افزود: صرفه جویی در هزینه‌ها، تبادل فکر، تقسیم کار و جلوگیری از موازی کاری از اهدافی است که در این صورت محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اولین جشنواره‌ای است که از سه بخش مختلف نیروهای مسلح در آن آثار پژوهشی ارائه داده‌اند تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر مسئله پژوهش تاکید زیادی دارند که باید به این مسئله توجه شود.

حجت الاسلام صفایی خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب تفکر این بود که برای پیشرفت باید در همه مصادیق غربی شویم اما پس از پیروزی انقلاب آثار و برکات زیادی داشته‌ایم. بیش از هزار مرکز پژوهشی در زمینه‌های علوم پایه و علوم اسلامی داریم، 3 میلیون از 5 میلیون دانشجویی که در مراکز علوم عالیه ما اشتغال به تحصیل دارند در علوم انسانی تحصیل می‌کنند.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه باید بدانیم چرا امروز نیاز زیادی به پژوهش داریم تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «درباره‌ علوم انسانی گلایه‌ای از مجموعه‌های دانشگاهی کردم - بارها، این اواخر هم همین جور - ما علوم انسانی‌مان بر مبادی و مبانی متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است»

وی با اشاره به اینکه اروپا با تحریفی که در علوم انسانی کرده سبب تفاوت آن با علوم اسلامی شده است خاطر نشان کرد: علوم انسانی ما مبتنی بر نگاه مادی ترجمه‌ای است که مبنای غلطی است این علوم انسانی را ما به صورت ترجمه‌ای بدون اینکه هیچ فکر تحقیقی داشته باشیم در دانشگاه‌ها تعلیم می‌دهیم در حالی که ریشه علوم انسانی را باید در قرآن پیدا کرد.

حجت الاسلام صفایی با بیان اینکه این علوم انسانی که امروز رایج است محتوایی دارد که معارض با نظام اسلامی است تصریح کرد: وقتی این‌ علوم انسانی رایج شد مدیران بر اساس آن تربیت می‌شوند و سپس در راس مسائل و مدیریت می‌آیند.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه حوزه‌های علمیه پشتوانه‌هایی هستند که موظفند نظریه‌های اسلامی را از متون الهی بیرون بکشند و در اختیار برنامه‌ریزی‌ها قرار دهند عنوان کرد: نظام اسلامی دارای پشتوانه علما و نظریات اسلامی است و نظام موظف به حمایت از حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به اینکه ضرورت جامعه امروز ما این است که باید در زمینه علوم اسلامی کار شود و در این زمینه جدی باشیم بیان کرد: این موضوع از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام صفایی بابیان اینکه در دانشگاه‌های ما قبله‌گاه علوم اسلامی غرب است خاطر نشان کرد: این مشکل به این دلیل ایجاد شده که در این سال‌ها نتوانستیم منابع و تحقیقاتی را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهیم، متاسفانه تغییری در دانشگاه‌ها نسبت به قبل از انقلاب نداشته‌ایم و امیدواریم برگزاری این همایش گام بلندی در راستای تحقق اهداف در حوزه علوم اسلامی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.