رئیس یگان حفاظت منابع‌طبیعی کشور گفت: گلوگاه‌های قاچاق محصولات مرتعی در حال شناسایی بوده و نیروهای یگان‌های حفاظت در آن‌ها در حال استقرار هستند تا از میزان وقوع این موضوع در کشور بکاهند.

گلوگاه‌های قاچاق محصولات مرتعی در حال شناسایی است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ قاسم سبزعلی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: با توجه به نبود مدیریت یکپارچه در امر حفاظت منابع طبیعی مردم هم در این زمینه دچار سردرگمی شده و باید در این زمینه همکاری بین بخشی و مدیریت یکپارچه وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در حوزه یگان حفاظت با دستگاه‌های مرتبط با آن‌ها تعاملات مناسبی برقرار شده که بتوان مشکلات ناشی از چندمدیریتی را به حداقل رساند در فراسوی این موضوع دولت و قوه قضائیه در حال برقراری ارتباطات برای ایجاد  مدیریت یکپارچه در حوزه مدیریت شهری هستند.

رئیس یگان حفاظت منابع‌طبیعی کشور افزود: در واقع باید فضایی را ایجاد کرد که متخلفین و متصرفین نتوانند از خلاهای موجود سوءاستفاده کرده و برای از بین بردن منابع طبیعی اقدامات کنند.

سبزعلی با اشاره به پدیده زمین‌خواری و تصرفات غیرقانونی، بیان کرد: در هر نقطه از کشور که ارزش افزوده بالا برای زمین‌ها وجود دارد این اتفاق بیشتر می‌افتد هم‌اکنون تصرفات غیرقانونی در کلانشهرها و مناطق شمالی کشور بسیار چالش برانگیز شده است.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از قاچاق چوب، خاطرنشان کرد: اقدامات گسترده‌ای برای مبارزه با قاچاق چوب و محصولات مرتعی در کشور انجام شده تا بتوان پاسگاه‌های یگان‌های حفاظت از منابع طبیعی را افزایش داد در سطح کشور هم اکنون نزدیک 397 پاسگاه راه اندازی شده و یکی از اساسی‌ترین دستور کارهای آن‌ها همین موضوع است.

رئیس یگان حفاظت منابع‌طبیعی کشور افزود: همچنین گلوگاه‌های قاچاق محصولات مرتعی در حال شناسایی بوده و نیروهای یگان‌های حفاظت در آنها در حال استقرار هستند تا از میزان وقوع این موضوع در کشور بکاهند.

سبزعلی افزود: همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های اطلاع رسانی مردم از طریق کد 1504 نیز به جد در حال پیگیری است تا بتوان میزان بهره برداری غیرمجاز از منابع طبیعی در کشور را به حداقل رساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.