«سمیر قنطار» آزاده معروف لبنانی که بعد از سپری کردن بیش از ۲۰ سال اسارت در جریان تبادل اسرای لبنانی با رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۸ آزاد شده بود، در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به شهر "جرمانا" در حومه جنوبی دمشق به شهادت رسید.

سمیر قنطار «سردار اسرای» لبنان به خیل شهدا پیوست+ زندگینامه

به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از تسنیم، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیمه‌های شب گذشته یک ساختمان در شهر "جرمانا" در حومه جنوبی دمشق را بمباران کردند که در پی آن سمیر قنطار آزاده لبنانی و شماری از شهروندان سوری به شهادت رسیدند.

در این بمباران ساختمان مذکور به طور کامل تخریب و خسارتهای مالی زیادی به ساختمانهای مجاور آن وارد شد.

شاهدان عینی به خبرنگار تسنیم در دمشق گفتند که صداهای شلیک موشک را در اطراف شهر جرمانا بویژه در محله "الحمصی" شنیده‌اند.

اهالی این منطقه گمان می‌کردند که منبع این خمپاره‌های موشکی از سوی گروههای تروریستی مستقر در غوطه شرقی دمشق است.

رژیم صهیونیستی بارها از طریق بمباران قنیطره در نزدیکی جولان اشغالی تلاش کرد که سمیر قنطار را به بهانه دست داشتن وی در حمله سال 1979 که منجر به کشته شدن 4 صهیونیست شد، ترور کند.

برادر سمیر قنطار با تائید شهادت برادرش در سوریه گفت که این مایه افتخار ماست که برادرم به خیل کاروان خانواده شهدا پیوسته است.

"بسام قنطار" برادر سمیر قنطار در صفحه خود بر روی توئیتر خبر شهادت برادرش را تایید کرد و گفت با افتخار خبر شهات سمیر قنطار برادرم و فرمانده مجاهد را اعلام می‌کنم. ما به پیوستن به خانواده‌های شهدا بعد از 30 سال صبر افتخار می‌کنیم.

حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه ای خبر شهادت سمیر قنطار را در حمله رژیم صهیونیستی به دمشق تایید کرد.

سمیر قنطار که بود؟

"سمیر قنطار" قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی بود که 20 جولای 1962 (29 تیر 1341 هجری شمسی) در روستای دروزی نشین "عیبه" از توابع استان "جبل" لبنان به دنیا آمد.

وی در سال 1978 میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.‬

سمیر قنطار در سال 2008 میلادی بعد از سپری کردن بیش از 20 سال اسارت در جریان تبادل اسرای لبنانی با رژیم صهیونیستی آزاد شد.‬‎

در جریان مبادله اسرای علاوه بر «سمیر قنطار» ، چهار تن دیگر از اسرای لبنانی به نام‌های خضر زیدان، ماهر کورانی، محمد سرور و حسین سلیمان که در جنگ ژوئیه سال 2006 به اسارت در آمدند، آزاد شده بودند. این چهار تن از عناصر حزب الله بودند که در جریان تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 که 33 روز به طول انجامید، به اسارت در آمده بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.