قدس آنلاین- تبریز: روسای کمیته‌های ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در جلسه این ستاد که صبح امروز (دوشنبه) تشکیل شد به ارایه گزارش عملکرد و اقدامات انجام یافته در جهت برگزاری انتخابات پرداختند و از آمادگی کامل مجریان انتخابات برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با نشاط در هفتم اسفند ماه خبر دادند.

آمادگی کامل مجریان انتخابات برای ثبت حماسه حضور در هفتم اسفند
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان در این نشست گفت: شورای نگهبان نظر نهایی خود را در خصوص نرم‌افزار انتخابات اعلام نکرده و برگزاری انتخابات الکترونیکی هنوز قطعی نیست.

محمد سربخشیان گفت: با این حال آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود دارد و زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز به تدریج در حال فراهم شدن است.
رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات استان نیز از برگزاری 75 جلسه ستاد امنیت انتخابات در سطح استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: همه مسوولان امنیتی به دنبال ایجاد فضایی بانشاط، پویا و زنده توام با احساس امنیت برای برگزاری انتخابات هستند.
محمود چمنی با بیان این که کوچکترین دغدغه امنیتی در جهت برگزاری انتخابات وجود ندارد، گفت: برای روز انتخابات و همچنین حفاظت، انتقال و نگهداری صندوق‌های رای تا زمان تایید نهایی نتایج انتخابات تدابیر جدی اندیشیده شده است.
رییس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان هم مشارکت‌افزایی در انتخابات را هدف اصلی این کمیته اعلام و آن را مستلزم همکاری همه اقشار و گروه‌ها دانست.
جواد آهنگری با اشاره به راه‌اندازی کانال‌های اختصاصی اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان در شبکه‌های مجازی، از برگزاری نشست‌های تخصصی انتخابات با حضور اصحاب رسانه و تشکیل گروه کاری رسانه و انتخابات خبر داد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی از برنامه‌های کمیته اطلاع‌رسانی است.
رسول مباشر جنت، رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان نیز با تاکید بر آشنایی بیش از پیش مردم و نامزدها نسبت به حقوق و تکالیف خود، از ارایه جزوه آموزشی در این خصوص به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: مواد قانونی جرایم انتخاباتی نیز به فرمانداری‌های استان ابلاغ شده است.
محمدحسین قلعه‌ای، رییس کمیته آموزش ستاد انتخابات استان هم از اجرای دستورالعمل آموزشی ستاد انتخابات کشور از پنجم تا بیستم دی ماه خبر داد و گفت: تمام مجریان انتخابات و کارشناسان فرمانداری‌ها و افراد حاضر در پای صندوق‌های رای، تا روز انتخابات آموزش‌های لازم را سپری خواهند کرد.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به این که بیشتر از 99 درصد واجدان شرایط رای دادن در استان کارت ملی دارند، گفت: ثبت احوال به صورت حضوری یا تلفنی (تماس با 1510) شماره ملی افرادی را که کارت ملی ندارند اعلام می‌کند.
علی جعفری آذر از ارتباط آنلاین بانک اطلاعات ثبت احوال با سامانه ستاد انتخابات کشور خبر داد و گفت: ادارات ثبت احوال در روز انتخابات آماده ارایه خدمات به هموطنان خواهند بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.