قدس آنلاین- لرستان: در مسافرت‌های حمل و نقل زمینی که امکان اقامه نماز در اول وقت وجود دارد، رانندگان بر انجام این فریضه الهی تأکید کنند، حداقل مبلّغ باشند و به تبلیغ دین بپردازند.

همایش حمل و نقل با حضور نماینده ولی فقیه در استان  برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، در همایش هفته حمل و نقل، گفت: امروز کسی‌که واجبات خودش را انجام بدهد، آن شخص عابدترین مردم است.

آیت ا... سیداحمد میرعمادی با بیان اینکه ما باید یکدیگر را به انجام واجبات سفارش کنیم اظهار داشت: زبان شما تأثیرگذاری بیشتری دارد، از من طلبه انتظار می‎رود که این حرف‌ها را بزنم که ممکن است تأثیرگذار باشد یا نباشد، اما زمانی‌که شما این صحبت را می‌کنید تأثیر فراوانی دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با بیان این‌که امام حسن‌عسگری(ع) در حدیثی می‌فرماید عابدترین مردم کسی است که به واجبات مقید باشد»، عنوان کرد: جمله دیگری در روایات آمده است که می‌فرماید: زاهدترین مردم کسی‌ است که حرام خدا را ترک کند، مرتکب حرام نشود، مال مردم را نخورد، حرامخور نباشد و به همان مقداری که برای او مقدر شده است بسنده کند.

میر عمادی بیان داشت:: این امام همام همچنین فرموده است «پُرتلاش‌ترین انسان‌ها کسی است که از گناهان دوری کند»، پس باید معصیت و گناه نکنیم.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد : ما در مسئله حمل و نقل پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما هنوز آن‌گونه که مطلوب است فاصله داریم، حمل و نقل عمومی باید تقویت شود. دلیل تعطیلی مدارس در برخی از شهرهای بزرگ این است که از حمل و نقل عمومی استفاده نمی‌کنیم با حمل و نقل عمومی ما نو و پاسخگو نیست و در مردم رغبت ایجاد نمی‌کند.

 

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان تصریح کرد: هرچه ما بتوانیم در زمینه حمل و نقل سرمایه‌گذاری کنیم، سلامت و امنیت ما بیشتر خواهد بود، در زمینه جاده ملاحظه می‌کنیم که حرکت خوبی صورت گرفته است و جاهایی که چهارخطه شده آسایش و آرامش وجود دارد و از تلفات جانی و مالی جلوگیری شده است، لذا اگر در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم، موفقیت، آسایش و آرامش است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل یکی از کارهای مهم و اساسی است.

آیت ا... میرعمادی حمل و نقل در زمینه بار را دغدغه دیگر این اداره دانست و گفت: ما در این زمینه در استان مشکل داریم، حمل و نقل بار اندک است، ارتباطی وجود ندارد، در این زمینه باید برنامه‌ریزی جدی انجام شود که قشر عظیمی از نیروی انسانی که در زمینه حمل و نقل بار تلاش می‌کنند بتوانند خرج زندگی خود را تأمین کنند، بنابراین باید اشکالات این زمینه را برطرف کرد تا بتوانیم در زمینه نیز مفید و مؤثر باشیم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان افزود: آنچه که برای همه ما مهم است این است که برای حمل و نقل به‌عنوان اساسی‌ترین زیرساخت پیشرفت و توسعه استان ارزش قائل باشیم، اگر ما برای حمل و نقل ارزش و اهمیت قائل شویم خیلی‌از مسائل و مشکلات حل می‌شود.

وی اظهار کرد: جای تأسف دارد که ما در شهر خرم‌آباد یک ترمینال مسافربری و باربری مناسب نداشته باشیم، این درحالی است که باید یک بستر، جایگاه و ترمینال مناسب داشته باشیم، چراکه این موارد چیزهای اولیه‌ای است که باید داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.