قدس آنلاین : در هفته «حمل و نقل، رانندگان و راهداری» و درروز اول دیماه مصادف با روز راهدار و شروع فصل سرما، مانور بزرگ امداد جاده‌ای با حضور دستگاههای امدادی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.

مانور بزرگ امداد جاده‌ای در اصفهان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، استاندار اصفهان در این مراسم با اشاره به اینکه حمل و نقل در جهان امروز بعنوان یک موضوع اساسی و حیاتی در دنیا مطرح است گفت: یکی از شاخص‌های پیشرفت کشورها عبارتست از میزان اتوبانها، جاده‌ها، فرودگاهها و سیستم‌های ریلی است و کشورهائی که بیشتر این زیربناها را داشته باشند به عنوان کشورهای پیشرفته تلقی می‌شوند.

رسول زرگرپور اضافه کرد: نقش حمل و نقل در جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی غیرقابل کتمان است و همه به آن اذعان دارند.

وی گفت: در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سرمایه‌گذاریهای خوبی در بخش‌های مختلف از جمله بخش حمل و نقل، هوائی، زمینی، دریائی انجام شده است و برنامه‌های خوبی در توسعه فرودگاه شهید بهشتی، توسعه سیستم ریلی استان نیزخصوصاً قطار سریع‌السیر، مترو اصفهان و اطراف اصفهان، اتوبانها، کنارگذرها و رینگ‌هائی که در داخل شهر و سایر شهرها است پیش رو داریم.

رسول زرگرپور با اشاره به محدودیت‌های مالی دولت گفت: مسئولین این بخش‌ها سعی کردند از طریق جذب منابع بخش خصوصی، این کارها را با سرعت و رونق ادامه دهند از جمله پیش‌نویس قرارداد صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگان کشور برای تکمیل کنارگذر شرقی با اعتبار 3 هزار میلیارد ریال، قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران با بیش از دو میلیارد یورو با طرف چینی و توسعه دو بخش پارکینگ و ترمینال بین‌المللی فرودگاه شهید بهشتی استان که به مناقصه بین‌المللی گذاشته شده است. 

استاندار استان اضافه کرد: سرمایه‌های عظیم هزاران میلیاردی در بخش راه، نیاز به نگهداری دارد که وظیفه اصلی و اساسی آن به عهده راهداران زحمت‌کش، تلاشگر و جهادگر است تا مردم بتوانند از این سرمایه‌گذاری‌ها و خدمات به خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به جایگاه بسیار ویژه استان در بخش حمل و نقل گفت: استان اصفهان کریدور شمالی- جنوبی و شرقی- غربی کشور است و 40 درصد بار کشور و 20 درصد مسافر کشور از شریانهای حیاتی این استان عبور می‌کنند، بنابراین حمل و نقل استان اصفهان وضعیت ملی دارد.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه در کشور، میزان تصادفات و کشته‌ها از میزان استانداردهای جهانی بالاتر است گفت: وضعیت نسبت به چندسال گذشته بهتر شده و از سالی 27 هزار کشته به 18 هزار در کل کشور رسیده است، ولی نسبت به استانداردها خیلی فاصله داریم و از این آمار سالانه به طور متوسط حدود یک هزار و 200 نفر در حوادث جاده‌ای اصفهان کشته می‌شوند که از این تعداد حدود 800 نفر در راه‌های بین شهری و حدود 400 نفر در داخل شهرها هستند.

استاندار اصفهان، حرکت راهداران را یک حرکت جهادی دانست و گفت: به وجود شما راهداران افتخار می‌کنیم و امیدوارم بدون کمترین حادثه و مشکلات به وظایف خود عمل کنند.

زرگرپور به هفته بلایای طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: ایران جزو 10 کشور نخست دنیا در بلایای طبیعی است و دو کمربند خشکی و زلزله از ایران عبور می‌کنند، که در این خصوص نیز دستگاههای امدادی تلاش‌های خیلی زیادی انجام می‌دهند.

حجت‌اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با بیان اینکه این مراسم‌ با هدف آمادگی و ارائه خدمات هرچه بیشتر برگزار می‌شود، گفت: 100 اکیپ راهداری، 630 خودرو و ماشین آلات راهداری و 750 نیروی راهداری در شبکه حمل و نقلی استان آماده  ارائه خدمت در طول زمستان خواهند بود.

وی افزود: پلیس راه، راهور، آتش‌نشانی، هواشناسی، مخابرات، هلال‌احمر، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب و ... در این مانور دخیل هستند که امیدواریم تصادفات و تلفات در سه ماهه زمستان امسال کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: امروز تقدیر می‌کنیم از تلاش تمامی تلاشگرانی که با توسعه و احداث شبکه‌های جاده‌ائی، ریلی، هوائی در خدمت صنعت حمل و نقل کشور  و استان کمر همت بسته‌اند و راه را بر رهروان هموار می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین از تمامی ایثارگران حاضر در مسیر شبکه راههای استان که با تلاش شبانه‌روزی در سردترین روزهای زمستان و گرم‌ترین روزهای تابستان و به دور از خانواده، ایمنی، نگهداری و حفاظت از راههای استان را عهده دارند و آرامش را برای مسافران در جاده‌ها فراهم می‌نمایند.

غلامی ضمن تشکر از همدلی و همراهی تمام دستگاه‌های امدادی گفت: تلاش تمامی دستگاههای نقش‌آفرین در شبکه ارتباطی استان را در راستای کاهش تلفات جاده‌ای ارج می‌نهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم کلیه دستگاههای امداد جاده‌ای نظیر راه و شهرسازی، پلیس راه، پلیس راهور، نیروی انتظامی، فرودگاه، هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت آب و فاضلاب و... با برگزاری مانور مشترک تجهیزات و ماشین آلات خود ،توان آمادگی و اقتدار خود را در خدمت‌رسانی به مردم در سطح راههای استان به ویژه در ایام فصل سرما به نمایش گذاشتند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.