معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت گلخانه ای از سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است.

کشت گلخانه ای ازسیاست های اقتصادمقاومتی درحوزه کشاورزی است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، محمدعلی طهماسبی روز جمعه در دیدار با کشاورزان بخش سعدآباد استان بوشهر افزود: با توسعه کشت گلخانه ای شاهد صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب، تولید سالم و خارج از فصل خواهیم بود و محصول در تمام طول سال به رغم کم آبی در دسترس است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه 23 هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی و چهار هزار هکتار نیز سطح زیر کشت گوجه فرنگی دراستان بوشهر وجود دارد، امیداوریم با توسعه کشت های گلخانه ای تولید این محصولات را اقتصادی تر کنیم.
طهماسبی گفت: دراین راستا وزارت جهاد کشاورزی تمام تمهیدات لازم را برای کشت گلخانه ای در نظر گرفته که این امر توسعه یابد.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر کشت گلخانه ای در منطقه َشهرستان دشتی بوشهر فراگیر بود محصولات کشاورزان این منطقه بر اثر سرمای شدید اخیر دچار خسارت و ضرر و زیان کشاورزان نمی شد.
وی افزود: توسعه کشت گلخانه ای در شهرستان جم و ریز استان بوشهر به عنوان پایلوت کشوری و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به محیط های گلخانه ای نیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
طهماسبی گفت: تسهیلات لازم نیز با تعامل، مشارکت و حمایت بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان برای اجرای طرح گلخانه ای در شهرستان جم و ریز قرار خواهد گرفت.
طهماسبی همچنین گفت: بازسازی و نوسازی ارقام کشاورزی غیرتجاری به تجاری نیز از برنامه های مهم جهاد کشاورزی است.
وی افزود: ارقام سازگار و تجاری از نظر اقتصادی درآمد خوبی برای کشاورزان دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: نخیلات، سبزی، صیفی، و شیلات از مزیت های کشاورزی استان بوشهر است که توانایی بالایی برای استان بوشهر در عرصه کشاورزی و صنایع مرتبط رقم زده است.
محمدتقی منوچهری افزود: استان بوشهر از استان های پیش رو در امر تولید خرما و گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است.
وی گفت: سالیانه 320 میلیون متر مکعب آب از طریق آب منطقه ای برای آبیاری نخیلات در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و سالیانه دو تا سه بار نخیلات بیشتر آبیاری نمی شوند که این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت محصول نخیلات شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.