رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه باید به ازای هر یک میلیون نفر یک دستگاه آنژیوگرافی در دسترس باشد، گفت: استان اردبیل دیگر نیازی به توسعه این بخش ندارد.

استاندارد بودن بخش آنژیوگرافی در اردبیل / کلینیک فوریت‌های پزشکی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس،فرهاد پورفرضی شامگاه جمعه در حاشیه مراسم افتتاح بخش آنژیوگرافی بیمارستان قائم اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند قانونی صدور مجوز برای راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی با توجه به ضرورت تامین زیر‌ساخت‌ها مقداری طولانی شد اما وزارت بهداشت با نظارت بیشتر سعی کرد تا در بهترین شرایط این مجموعه راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه در استان دیگر نیازی به توسعه بخش آنژیوگرافی وجود ندارد چرا که به ازای هر یک میلیون نفر یک دستگاه نیاز است،‌ گفت: بعد از بیمارستان امام خمینی اردبیل راه‌اندازی این مجموعه می‌تواند پاسخگوی نیاز بیماران استان و حتی خارج از استان باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود:‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت مستقیم مجوز راه‌اندازی این بخش را صادر می‌کند و ما دخالتی در این امر نداریم.

پورفرضی در مورد بیمارستان امام خمینی پارس‌آباد نیز بیان کرد: مجری ساخت این بیمارستان وزارت راه و شهرسازی است و هر موقع تحویل دهد ما آماده تجهیز این بیمارستان هستیم.

وی در مورد تکمیل بیمارستان ترومای اردبیل نیز افزود: تا آخر سال با تحویل قطعی این بیمارستان از راه و شهرسازی و تامین اعتبار امیدواریم شاهد افتتاح این مجموعه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افتتاح پروژه رادیوتراپی اردبیل به مساحت 8 هزار متر‌مربع و مرکز کلینیک فوریت‌های پزشکی در زمینی به مساحت 2400 متر‌مربع خبر داد و یادآور شد: بیمارستان امام رضا (ع) که در حال حاضر دست دانشگاه آزاد است با قرارداد 15 ساله مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

پورفرضی از افتتاح مرکز تخصصی دندانپزشکی در اردبیل در محل انجمن خیرین بیماران کلیوی خبر داد و گفت: در ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها مرکز دیالیز بیمارستان بوعلی اردبیل افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: به زودی 20 تخت آی‌سی‌یو و ان‌آی‌سی‌یو به تعداد تخت‌های بیمارستانی اضافه شده و ارائه خدمات به هموطنان را شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد بیماری آنفلوآنزا و احتمال شیوع آن در استان نیز گفت: ‌این بیماری از نوع بیماری‌های فصلی است و ما تاکنون هیچ موردی از گسترش بیماری آنفلوآنزای شدید را در استان شاهد نبودیم و برای مقابله احتمالی با آن آمادگی کامل داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.