امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شورای نگهبان در سال ۸۸ از ۴۰ میلیون رأی مردم و حق الناس حراست کرد، گفت: برخی شیاطین از صحبت‌های رهبری برداشت‌های سوء کرده و می‌گویند

آیت‌الله جنتی: برخی شیاطین نگران حق الناس شده‌اند

حق الناس، یعنی اینکه همه در انتخابات، تأیید صلاحیت شوند. به گزارش فارس، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: بدون اینکه احتیاجی به مسایل گوناگون باشد، حضور مردم در یک نصف روز در 9 دی 88 آتش فتنه را خاموش کرد، آفرین بر این ملت بزرگ، بعد از خاموش شدن فتنه 88 چرا عده‌ای سکوت کردند؟ چرا عده‌ای با شما مردم همراهی نکردند؟ چرا عده‌ای گاهی با یک اشاره از فتنه‌گران حمایت کردند؟‌ چرا از فتنه‌گران دفاع می‌کنند؟‌ چرا اعتراض می‌کنند که این افراد در حصر هستند؟ آیا شما با این مردم هستید، شما از این مردم جدا نشوید. این نه به صلاح خودتان،‌ نه به صلاح دین‌تان و نه به صلاح کشورتان است.

 آمار ثبت نامی‌ها مبهم است
آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه آمار ثبت‌نامی‌ها مدام در حال افزایش است، آمار ثبت‌نام نامزدهای خبرگان رهبری بالا رفته است، آمار ثبت‌نامی‌های مجلس هم بالا رفته و همچنان در حال افزایش است؛ این موضوع برای بنده بسیار مبهم است، آیا واقعاً افرادی که در انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند، خودشان را مجتهد می‌دانند؟ آیا بین خودشان و خداوند معتقدند که اجتهاد دارند؟
خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: برخی از این نامزدهای خبرگان رهبری اگر یک عبارت عربی به دست‌شان بدهید، نمی‌توانند آن را درست بخوانند، حتی نمی‌توانند قرآن را هم بدرستی بخوانند، اگر یک کتاب عربی به دست این افراد بدهید، نمی‌توانند آن را بخوانند. بنابراین چرا در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و برای ما زحمت درست می‌کنند؟
آیت‌الله جنتی گفت: این موضوع درباره نامزدهای مجلس شورای اسلامی هم مطرح است، برخی از این نامزدها واقعاً چه انتظاری دارند؟! عده‌ای می‌گویند، صلاحیت نامزدها را مردم باید تعیین کنند. من نمی‌دانم این فرهنگ از کجا آمده است؟ می‌گویند مردم به هر کسی رأی می‌دهند؛ یعنی صلاحیت آن فرد را قبول کرده‌اند و به کسی که رأی ندادند هم به معنای آن است که صلاحیت آن فرد را قبول نکرده‌اند.
آیت‌الله جنتی گفت:‌ عده‌ای توقع دارند شورای نگهبان همه نامزدها را به طور کامل تأیید صلاحیت کند، چون به گفته آنان این حق‌الناس است. مقام معظم رهبری مطلبی را فرمودند و برخی شیاطین این موضوع را مورد سوءاستفاده قرار دادند و مدام گفتند، حق‌الناس است. به این معنا که هر کسی در انتخابات ثبت‌نام کرد، حق دارد تأیید شود، پس در این میان قانون اساسی و قوانین دیگر چه می‌شود؟! این قانونی است که نمایندگان همین ملت نوشتند و در آن آمده که نامزدها باید التزام عملی به اسلام داشته باشند؛ یعنی باید نماز بخواند و دروغگو نباشد و شرابخوار نباشد و قاچاقچی نباشد و غاصب حقوق مردم نباشد و رباخوار نباشد و مواردی از این دست.
وی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: اگر کسی به صلاحیت نامزدها رسیدگی کرد و متوجه شد که نامزدی به دلیل آنکه رعایت اسلام را نمی‌کند و صلاحیت ندارد، آیا در این مورد حق‌الناس از بین رفته است؟! این فرد حقی ندارد، حق را کسی دارد که شرایط ورود به انتخابات را داشته باشد. این فرد حق رفتن به مجلس را ندارد، حق مردم باید رعایت شود، مردم انتظار دارند افراد خدمتگزار وارد مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری شوند، کسانی که زد و بند یا معامله می‌کنند و پول می‌گیرند برای اینکه وارد مجلس شوند، به صلاح مردم نیست که وارد
مجلس شوند.

 نظارت استصوابی حق‌الناس است
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: حق‌الناس این است که اجازه ندهند کسانی که به ضرر مردم کار می‌کنند، وارد مجلس شوند. نظارت استصوابی شورای نگهبان حق‌الناس است، رهبر معظم انقلاب فرمودند که نظارت استصوابی از مصادیق والای حق‌الناس است.
آیت‌الله جنتی تأکید کرد: کسانی که مدام حق‌الناس را مطرح می‌کنند، باید بدانند در انتخابات سال 88 که 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند، چه کسی 40 میلیون رأی ملت را حفظ کرد؟ این 40 میلیون رأی مگر حق مردم و حق‌الناس نبود؟ این شورای نگهبان و مقام معظم رهبری بودند که رأی 40 میلیون ایرانی را حفظ کردند که حق‌الناس بود، شما می‌گفتید انتخابات را باطل کنید؛ یعنی حق‌الناس 40 میلیون نفر را باطل کنید.
وی تأکید کرد: کسانی که در فتنه سکوت کردند و با عنوان‌های گوناگون از فتنه حمایت کردند و هنوز هم گاهی دفاع می‌کنند، آنان جزو این مردم نیستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 1
    شیاطین رو خوب اومدید!برخی ها وقتی پیروز هستند حق الناس رو احترام میذارن ولی وقتی شکست میخورن حق الناس میشه باطل و تقلب.اشراف و ثروتمندان اصلا اعتقادی به حق الناس ندارن .وقتی جوان بودن و مسئول اعتقاد نداشتن حالا که دیگه..........