مرتضی روشنی: در بازدید از قطعه پایانی خط یک قطارشهری مشهد گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۱۶ کیلومتر خط قطارشهری در مشهد احداث شده است.

 بودجه قطارشهری مشهد افزایش می یابد

محمدباقر نوبخت ادامه داد: عملکرد مالی و فکری بین دولت، استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد باعث این روند بوده و در برنامه ششم توسعه نیز با استفاد از نظرهای کارشناسان در بحث حمل و نقل ریلی سعی بر توسعه این سامانه خواهیم داشت.
وی درباره اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه‌های قطار شهری مشهد گفت: امسال مبالغی برای این امر اختصاص داده شده تا کار آماده‌سازی ایستگاه پرواز سریع‌تر انجام شود. همین‌طور در برنامه بودجه سال 95 نیز بویژه برای افزایش سقف اعتبار قطارشهری مشهد پیش‌بینی‌هایی شده است.
وی درباره مبلغ دقیق تخصیصی بودجه قطارشهری مشهد گفت: با توجه به اینکه اعتبارات حمل و نقل مشهد سرجمع هست نمی‌توان رقم دقیق را اعلام کرد، اما می‌توان گفت که مبلغ ممتازی از این رقم به حمل و نقل ریلی مشهد اختصاص پیدا خواهد کرد.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خواسته ایم تا پروژه‌های شهرداری بویژه حمل و نقل ریلی را مانند برنامه‌های دستگاه‌های دولتی پیگیری کند تا خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) به نحو مطلوبی انجام شود.
نوبخت همچنین درباره وجود نداشتن ماده 12 اعتبارات زیارت در لایحه بودجه گفت: متأسفانه برخی از افراد که مطلع نیستند، صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که صحیح نیست.
اعتبارات زیارت به قوت خود باقی است، منتها بحث این است که برخی نمایندگان خواستار تخصیص آن به همه امامزادگان هستند که این روش صحیحی نیست و اعتبارات ویژه می‌بایست برای سه شهر زیارتی ایران لحاظ شود.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره رقم بودجه سال 95 گفت: 267 هزار میلیارد تومان رقم بودجه سال 95 است که لایحه آن نیمه نخست دی ماه تقدیم مجلس می‌شود و 210 هزار میلیارد تومان آن بودجه اجرایی و بقیه نیز بودجه سایر حوزه‌هاست و بیشترین سهم در حوزه عمرانی است و سهم استان‌ها نیز پس از برنامه ریزی در استانداری‌ها معین می‌شود و قطعاً خراسان رضوی به دلیل وجود امام هشتم(ع) و زائران میلیونی در طول سال از اعتبار ویژه‌ای برخوردار می‌شود، اما فعلاً عدد و رقم آن را نمی‌توان بیان کرد.

 خط 2شهریور افتتاح می شود
شهردار مشهد نیز در حاشیه این مراسم درباره زمان افتتاح رسمی 5/4 کیلومتر باقی مانده خط یک قطارشهری گفت: قطعه پایانی این خط در دهه فجر به صورت رسمی و با حضور مقام‌های کشوری به بهره‌برداری می‌رسد تا مشهد نخستین شهر کشور باشد که در خطوط ریلی خود ایستگاهی در فرودگاه داشته باشد.
سیدصولت مرتضوی درباره آخرین وضعیت خط دوم گفت: عملیات ساخت خط دو قطار شهری مشهد رو به اتمام است و به دنبال خرید واگن‌های آن هستیم که یا تا اسفندماه سال جاری یا تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده وارد مشهد می‌شود و این خط تا پایان شهریور ماه سال 1396 به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار مشهد با تشکر از آستان قدس رضوی درباره مراحل ساخت خط سوم قطارشهری نیز گفت: پس از جلساتی که با مسؤولان آستان قدس رضوی داشتیم، مشکلات میدان فردوسی نیز برطرف شد و خوشبختانه در برنامه‌های این خط 5/1 سال جلو هستیم.
شهردار مشهد درباره ورود اتوبوس‌های جدید به مشهد، عنوان کرد: از 200 دستگاه اتوبوس حمل و نقل درون‌شهری جدید که قرار بود به مشهد بیاید 100 دستگاه آن محقق شده که هزینه کلی آن 60 میلیارد تومان بوده و از این میزان 20 میلیارد تومان آن کمک دولت بوده است.
مرتضوی گفت: رئیس جمهور به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دستور داده که 100 دستگاه اتوبوس دیگری را که بنا بود به مشهد بیاید پیگیری کند تا بقیه اتوبوس‌های وعده داده شده تأمین شود.

 به دنبال واگذاری اتوبوس به جوانان هستیم
وی افزود: دولت وعده داده که مبلغ 50 میلیارد تومان به شهرداری مشهد در بحث رفع مشکلات حاشیه شهر و سازمان اتوبوسرانی اختصاص دهد که 20 میلیارد تومان آن امسال واریز می‌شود و تاکنون که 10 میلیارد تومان آن نقد شده و 10 میلیارد بقیه نیز تخصیص داده شده است و 30 میلیارد تومان دیگر در سال آینده پرداخت خواهد شد؛ همچنین تاکنون 100 دستگاه اتوبوس جدید و معادل 40 میلیارد تومان خریداری شده است
شهرداری مشهد گفت: طرحی را دنبال می‌کنیم که در آن دیگر نه شهرداری و نه بخش‌های خصوصی مالک اتوبوس نباشند و اتوبوس ها را به جوانان اهدا کنیم.
مرتضوی افزود: به این شکل که 30درصد مبلغ کل یک اتوبوس را صاحب آن پرداخت نماید و بقیه را طی اقساط بپردازد تا بخشی از مشکلات اشتغال جوانان حل شود.

 به خودم نمره نمی‌دهم
شهردار مشهد درباره اینکه به عملکرد دو ساله خودتان چه نمره ای می‌دهید، گفت: من به عملکرد خودم در شهرداری مشهد نمره نمی‌دهم و معتقدم که مردم و اعضای شورای اسلامی شهر باید در این زمینه اظهار نظر کنند، اما به عملکرد معاونان خود و همچنین شهرداران مناطق نمره خوبی می‌دهم و به عنوان یک سرباز در هرکجا که نیاز باشد آماده خدمت‌رسانی هستم و معتقدم که نوع مدیریت شهری باید در حد ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.