مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت گفت: نفت آمریکا شیرین و سبک است و نمی تواند جایگزین نفت ایران باشد؛ بنابراین لغو صادرات این کشور تاثیر مستقیمی بروی قیمت نفت خام صادراتی ایران نخواهد داشت.

وزارت نفت: آزادسازی صادرات نفت آمریکا تاثیری بر بازار ایران ندارد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش وزارت نفت، مهدی عسلی درباره آزادسازی صادرات نفت خام آمریکا پس از چهار دهه و تاثیر آن بر بازار نفت ایران، افزود: آمریکا با واردات هفت میلیون بشکه در روز اکنون بزرگترین وارد کننده نفت جهان است، بنابراین صادرات نفت خام این کشور، رقم زیادی نیست و بدون شک نمی تواند تاثیرچندانی برروی نفت ایران داشته باشد.
عسلی اضافه کرد: چنانچه نفت آمریکا به بازار وارد شود ، کشورهایی که قیمت تمام شده شان بالاست، مجبورند تولید و عرضه نفت خود را محدود کنند .
وی یادآور شد: صادرات نفت آمریکا بر روی صادرات نفت نیجریه و آنگولا به دلیل مشابهت کیفیت آن با نفت آمریکا، تاثیر گذار است.
به گزارش ایرنا، کنگره آمریکا هفته گذشته ( ٢٧ آذرماه) مجوز صدور نفت خام این کشور را برای نخستین بار پس از چهار دهه ممنوعیت، تصویب کرد؛ پس از اختلاف ها نظر میان کاخ سفید و کنگره آمریکا بر سر تصویب بودجه سال ٢٠١٦ میلادی، کنگره سرانجام لایحه بودجه را تصویب کرد که در لایحه آن ممنوعیت ٤٠ ساله صادرات نفت خام ایالات متحده نیز لغو شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.