قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: سالانه ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه بیمه کشاورزی برای جبران خسارات کشاورزی در کشور پرداخت می‌شود.

 سالانه ۱۲ هزار میلیارد ریال خسارت محصولات کشاورزی در کشور پرداخت می‌شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،محمدابراهیم حسن‌نژاد شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: سالانه 12 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه بیمه کشاورزی برای جبران خسارات کشاورزی در کشور پرداخت می‌شود.

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم این میزان اعتبارات را افزایش داده و خسارات کشاورزان را جبران کنیم تا از این طریق بتوانیم زمینه توسعه فعالیت‌های کشاورزی را در کشور شاهد باشیم.

وی  از تحت پوشش قرار گرفتن 153 نوع محصول کشاورزی در برابر بلایای مختلف خبر داد و افزود:‌ این میزان محصولات کشاورزی در مقابل 204 نوع بلایای طبیعی، امراض و آفات مختلف تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

حسن‌نژاد با تاکید بر افزایش بیمه‌های محصولات کشاورزی در سطح کشور بیان کرد:‌ تحت پوشش قرار گرفتن محصولات کشاورزی سبب می‌شود تا کشاورزان در هنگام وقوع بلایای مختلف خسارات زیادی را متحمل نشوند که باید تلاش و جدیت بر این باشد تا این بیمه‌ها افزایش یابد.

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای مواجه به بالایای طبیعی از جمله سیل و تگرگ است، گفت:‌ توجه به توسعه بیمه محصولات کشاورزی برای رسیدن به تولید پایدار موثر و مفید بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی از افزایش تعهدات بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: در حالی که در سطح دنیا تعداد محدودی از کشورها برای یک تا 4 محصول کشاورزی بیمه اجباری دارند، ایران نخستین کشوری بوده که 153 محصول را به صورت اختیاری بیمه می‌کند.

حسن‌نژاد با اشاره به فصل سرما و احتمال وقوع سرمازدگی بیان کرد:‌ باغداران برای جلوگیری از متحمل شدن خسارات سنگین از حوزه سرمازدگی انتظار می‌رود در زمینه بیمه محصولات خود اقدامات لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.