مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به اینکه بحث عقب ماندگی مزدی را در جلسات شورای عالی کار دنبال می‌کنیم گفت:بعدازظهر امروز در جلسه شورای سه جانبه ملی،بحث عدد و رقم مطرح نیست بلکه تنها حول ماده۴۱ قانون کار بررسی‌ها را ادامه خواهیم داد.

قدرت خرید کارگران ۱۹۲ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین،فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه بحث عقب ماندگی مزدی را در جلسات شورای عالی کار دنبال می‌کنیم، افزود: عقب ماندگی مزدی سال گذشته تا حد کمی جبران شد و امسال قصد داریم با توجه به توان بنگاه‌ها این موضوع را مجدداً‌پیگیری کنیم. 

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران گفت: از سال 83تا92 حدود 192 درصد کاهش دستمزد نسبت به قدرت خرید مردم داشتیم. در روز چهارشنبه نمایندگان کارگری صحبت هایی پیرامون سبد معیشت کارگران ارائه کردند و مقرر شد گزارشی برای جلسه بعدازظهر امروز ارائه شود.

 توفیقی بیان کرد: جلسه امروز بررسی مزد 95 به صورت منسجم‌تر است. شورای سه جانبه ملی به صورت تخصصی بحث مزد را در دستور کار دارد و در این زمینه مذاکراتی بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان انجام خواهد شد.

وی افزود: درخواست تشکل های کارگری این است که افزایش حق مسکن سال 94 که مصوبه شورای عالی کار را دارد در هئیت وزیران بررسی شود و سپس وارد دستمزد سال 95 شویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.