رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه‌های بزرگداشت ششمین سالگرد حماسه ۹ دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در خراسان رضوی برگزار ‌می‌شود.

ویژه برنامه‌های بزرگداشت حماسه ۹ دی در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن ششمین سالگرد حماسه 9 دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» بیش از 300 ویژه برنامه باشکوه در خراسان رضوی برگزار ‌می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری 20 همایش منطقه‌‌ای با حضور چهره‌های مطرح کشوری در مشهد و 7 شهرستان استان اشاره کرد.

وی افزود: در مراسم مشهد که با حضور پرشور امت انقلابی و ولایی، مسئولان کشوری و لشکری و مقامات استانی و شهری از ساعت 9 تا 11 روز چهارشنبه نهم دی ماه در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری پیرامون موضوع نقش کلیدی مردم در نهم دی ماه سال 1388 در مسیر پیروی از ولایت و امامت و خنثی سازی اهداف شوم فتنه‌گران به ایراد سخن می‌پردازد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درباره ویژه برنامه طلاب، دانشجویان و اساتید حوزوی، خاطرنشان کرد: پیش از این مراسم رواق امام خمینی(ره) و از ساعت 7 تا 9  گردهمایی طلاب، دانشجویان و اساتید حوزه‌های علمیه خراسان در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می‌شود و در این برنامه آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری پیرامون موضوع روشنگری دینی مرتبط با حماسه نهم دی و نقش ولایت فقیه و مردم در خاموش کردن آتش فتنه سال 88 سخنرانی می‌کند.

سلطانی تصریح کرد: در تاریخ نهم دی ماه و همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء گردهمایی مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج با عنوان بصیرت و جوانان در محل مهدیه مشهد برگزار می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در رابطه با نقش بسیجیان و فعالان فرهنگی مساجد در خلق حماسه 9 دی به ایراد سخن می‌پردازد.

وی تأکید کرد: در همین روز ویژه‌برنامه‌های باشکوهی با حضور پرشور آحاد مردم و مسئولان در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره اجرای بیش از 100 ویژه برنامه توسط کمیته بانوان ستاد بزرگداشت نهم دی در سطح استان، عنوان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برپایی نمایشگاه عکسی با عنوان حرمت شکنی عاشورا، برگزاری حلقه‌های بصیرت، همایش نهضت روشنگری، گفتمان بصیرت، جلسات پرسش و پاسخ و اکران فیلم و همچنین برگزاری مسابقه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.

سلطانی گفت: مدت دو ماه است که از تشکیل ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی در خراسان رضوی می‌گذرد و در طی این مدت جلسات متعددی در این ستاد برگزار شده و تصمیم‌گیری‌های لازم گرفته شد تا با توجه به همزمانی نهم دی ماه امسال با ایام فرخنده هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) از ظرفیت این همزمانی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم نهم دی ماه به بهترین شکل ممکن بهره‌گیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.