نایب رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: از جمله مزایای طرح پزشک خانواده، بکار گیری و استفاده از متخصصان تغذیه در مراکز جامع سلامت است زیرا فرصت های بی بدیل اصلاح روند تغذیه را در اختیار مردم قرار می دهند.

استفاده از متخصصان تغذیه از مزایای طرح پزشک خانواده است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، سیاوش بابا جعفری روز یکشنبه در حاشیه نخستین سمینار بین المللی پزشک خانواده در شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان تغذیه در طرح پزشک خانواده در مراکز جامع سلامت بکار گرفته شده اند و در تیم سلامت هم حضور این کارشناسان دیده شده و این موضوع مهم و مثبتی برای کارشناسان تغذیه و مردم است .
رئیس انجمن تغذیه ایران شاخه فارس اظهار داشت: استفاده از توانایی این کارشناسان در کاهش هزینه درمان و سلامت محور شدن جامعه نیز بسیار موثر است .
بابا جعفری افزود: کلینیک های تغذیه در این میان چون مراجعان کمتری دارند قدری نگرانند و امید است که با استفاده از ظرفیت های کلینیک های خصوصی و دارای پروانه فعالیت، بتوانیم از این گونه کلینیک ها هم استفاده کنیم .
نایب رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: پوشش بیمه ای خدمات تغذیه هم باید در این طرح دیده شود زیرا با شمار محدودی از کارشناسان پروانه دار نمی شود همه جمعیت کشور را پوشش داد و باید از ظرفیت های بخش خصوصی هم در این زمینه بیشتر استفاده شود.
رئیس مرکز تحقیقات علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از مطالب خود بیان داشت: ایجاد پرونده جامع سلامت و سیاستگذاری در حوزه سلامت از دیگر مزایای مهم پزشک خانواده است.
بابا جعفری، اظهار کرد: همچنین طرح پزشک خانواده، همه پزشکان را به سمت طب پیشگیری سوق داده و این مزیت بزرگی است که درمان را هدفمند کرده و سلامت را در راس امور قرار داده و با ادامه این روند از هزینه های اضافی هم جلوگیری خواهد شد.
نخستین سمینار بین المللی پزشک خانواده که با حضور کارشناسان، صاحبنظران سراسر کشور، متخصصانی از کشور ترکیه، مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پزشکان خانواده استان فارس در شیراز برگزار شده تا هفتم دی ماه جاری ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.