قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "حل شدن همه مشکلات با مذاکره" و "نفت زیر ۳۰دلار" تا "هشدار به دولت رکود"

هر مشکلی پای میز مذاکره حل می شود!

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "پس از تحریم سپاه، قانون محدودیت روادید و مصادره اموال ایرانیان توسط آمریکا" در تیتر یک خود نوشت: "روحانی: هر مشکلی پای میز مذاکره حل می شود"

روزنامه "قانون" نیز در تیتر یک خود به نقل از رئیس جمهور در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی نوشت: "هلال شیعی و سنی نداریم"

تیتر روزنامه "سیاست روز" در خصوص صحبت های رئیس جمهور به این شرح است: "با بمب و موشک نمی توان برای آینده یک ملت تصمیم گرفت"

روزنامه "جوان" هم در این خصوص می نویسد: "روحانی: با پول مسلمانان بمب امریکایی بر سر یمن می ریزند"

***

چرا ترکیه توانست، ایران نتوانست؟

جدال روزنامه ای دولت و شهرداری بر سر آلودگی هوا همچنان ادامه دارد. آغازگر این جدال روزنامه ایران بود که شنبه تیتر صفحه اول خود را به اقدامات شهرداران جهان در زمینه مقابله با آلودگی هوا اختصاص داد که این موضوع به منزله مسئول دانستن شهرداران کلان شهر ها تلقی شد.

روز یکشنبه نیز روزنامه همشهری ارگان شهرداری تهران تیتر اول خود را به " اختیارات " شهرداران جهان در زمینه مبارزه با آلودگی هوا اختصاص داد. به این معنا که اگر اقدامی نشده و یا کم بوده است شهرداری تهران در این زمینه اختیاراتی ندارد و اگر اختیار لازم به شهرداری داده شود می تواند مانند دیگر شهر داری های دنیا در زمینه مقابله با آلودگی هوا اقدام کند.

اما امروز دوباره روزنامه "ایران" تیتر یک خود را به آلودگی هوا اختصاص داد و نوشت: "واقعیت پنهان زیر غبار آلودگی هوا"

این روزنامه می نویسد: "کارشناسان در گفت وگو با «ایران»، ادعای مخالفان دولت درباره کیفیت بنزین را نقد کردند. رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت‌محیط زیست تهران به عنوان دو مرجع کنترل کیفیت بنزین ادعای مخالفان مبنی بر این که کیفیت بنزین عامل آلودگی هوای کلانشهرها است را بی پایه و غیر علمی خواندند."

روزنامه "آفتاب یزد" نیز گفتگوهایی با کارشناسان محیط زیست انجام داده و دلایل حل معضل آلودگی در استانبول را بررسی کرده است. این روزنامه می نویسد: "چرا ترکیه توانست، ایران نتوانست؟"

***

دیپلماسی انفعال خیال غرب را راحت کرد

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "دیپلماسی انفعال خیال غرب را راحت کرد /نفت زیر 30 دلار!"

این روزنامه می نویسد: "چه خوب است دولتمردان با ارائه آمار و ارقام و اسناد متقن، به مردم نشان دهند که تاکنون چه قدم‌های عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته‌اند و چشم‌انداز قطع وابستگی به نفت مربوط به چه زمانی خواهد بود!؟ البته در اینجا سخن از سند و مدرک و عدد و رقم است و طبیعتا سخنرانی و فریاد کشیدن و فحش دادن، جزء این اسناد قلمداد نمی‌شود."

***

هشدار به دولت رکود

205 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، حل مشکل رکود بی‌سابقه حاکم بر اقتصاد کشور، اشتغال‌زایی و جلوگیری از ورود کالاهای مشابه را خواستار شدند.

روزنامه "کیهان" در این خصوص تیتر زد: "هشدار 205 نماینده به رئیس‌جمهور درباره رکود بی‌سابقه و بیکاری"

روزنامه "وطن امروز" نیز تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: "هشدار به دولت رکود"

این روزنامه می نویسد: "دیروز 205 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، حل مشکل رکود بی‌سابقه حاکم بر اقتصاد کشور، اشتغالزایی و جلوگیری از ورود کالاهای مشابه را خواستار شدند.محمد دهقان، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی دیروز پارلمان نامه 205 نفر از نمایندگان مجلس خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور را قرائت کرد."

***

مسیحیان ایران از انقلاب و جنگ سربلند بیرون آمدند

دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید آشوری؛ در بسیاری از روزنامه های کشور بازتاب داشته است. روزنامه "قدس" در این خصوص می نویسد: "روایت دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهید آشوری «روبرت لازار»: اقلیت مسیحی از انقلاب و جنگ سربلند بیرون آمدند"

روزنامه "ایران" هم از "دیدار صمیمانه با خانواده مسیحی در آستانه سال نو میلادی" می نویسد. در این روزنامه می خوانیم: "رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده‌ شهید آشوری «روبرت لازار» فرمودند: «اقلیت مسیحی، هم ارامنه و هم آشوری، سربلند بیرون آمد در انقلاب و جنگ. به عنوان یک ایرانی وفادار عاقل بصیر شجاع.»"

روزنامه های "جوان" و "سیاست روز" و "شرق" هم در تیتری مشابه نوشتند: "رهبر انقلاب در منزل شهید مسیحی: مسیحیان ایران از انقلاب و جنگ سربلند بیرون آمدند"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.