قدس آنلاین-ایلام: استاندار ایلام گفت: شهر ایلام با توجه به ویژگی های طبیعی که دارد باید به منطقه نمونه گردشگری و سیاحتی تبدیل شود.

تبدیل ایلام به منطقه نمونه گردشگری

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در نشست شورای برنامه ریزی استان که با موضوع ساماندهی بوستان بلوط ( چغاسبز ) برگزار شد، اظهار داشت: ایده ایجاد بوستان جنگلی در مرکز استان در طول سال های گذشته همواره مورد توجه مسئولان بوده و در جریان بازدید اخیر وزیر کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی قول های مساعدی مبنی بر تکمیل زیرساخت های این منطقه داده شد.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری یکی از اساسی ترین نیازهای استان است، افزود: امیدواریم با کمک دستگاه های اجرایی، با رویکرد مدیریت جهادی و در چارچوب اقتصاد مقاومتی، این طرح را با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن اجرایی کنیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان ایلام یادآور شد: لازم است که دستگاه های ذیربط پیشنهادهای خود را برای اجرای هر چه بهتر طرح گردشگری در این بوستان جنگلی ارائه دهند.

 محمدرضا مروارید با تأکید بر اینکه بایستی از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث زیرساخت ها و تأمین امکانات مورد نیاز این بوستان استفاده شود، بیان داشت: مطالعات احداث تله کابین نیز در این منطقه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه از این منبع خدادادی و موهبت الهی که در مرکز استان وجود دارد باید به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم، خاطرنشان ساخت: روند اجرای طرح های نیمه تمام استان ایلام به خوبی در جریان است و هم اکنون به جرأت می توان گفت هیچ طرح راکدی در ایلام نداریم و امیدواریم سال آینده بتوانیم عملیات اجرایی چند طرح جدید را آغاز نماییم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از کمک 100 میلیارد ریالی وزیر کشور برای اجرای این طرح ( منطقه نمونه گردشگری ) گفت: وجود این بوستان جنگلی زمینه ساز نشاط و شادابی مردم است.

عمران علی محمدی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست با توجه به فصل بررسی بودجه 95 در مجلس، پیشنهادهای خود را به نمایندگان استان ارائه دهند تا در کمیسیون تلفیق مطرح و لحاظ شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام هم در این نشست گفت: بر اساس استانداردها و طبق شاخص های جمعیتی، ایلام باید یک هزار هکتار جنگل داشته باشد ولی این مقدار در مرکز استان تنها 60 هکتار است.

رضا احمدی  اظهار داشت: بوستان جنگلی بلوط (چغاسبز) چهار هزار و 170 هکتار مساحت دارد و دارای 60 گونه متنوع گیاهی، 12 بوته ای و انواع درخت و درختچه به 2 شکل طبیعی و دست کاشت است.

وی یادآور شد: ایجاد محیط سالم برای گذران اوقات فراغت مردم، کاهش ناهنجاری ها و ایجاد روحیه نشاط و شادابی و کمک به رشد و توسعه استان، جذب گرد و غبار و تولید اکسیژن از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام خاطرنشان ساخت: 52 هکتار در مرحله نخست این طرح اجرا می شود و 6 زون شامل زون ذخیره گاه، حفاظت شده، تفرج گسترده ، متمرکز و تأسیسات اداری نیز در این مرحله تعیین شده است.

رضا احمدی جانمایی 100 آلاچیق، شش زمین ورزشی، پیست دوچرخه سواری کوهستان به طول 9،5 کیلومتر، فرهنگ سرای روباز، سیستم آب نما برای دو طرف جاده، احداث مسیر پیاده روی، ایستگاه سلامت و هلال احمر، باغ گلها، پرندگان، حیات وحش و چهار ایستگاه اتوبوس برای جابجایی مردم را از امکاناتی اعلام کرد که در ساخت این طرح پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.