رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)گفت: کمیته امداد نمی‌تواند جور همه مملکت را بکشد. مملکت بخش‌های مختلفی دارد از آن سو توان کمیته امداد محدود است چرا که جمعیت زیادی تحت پوشش دارد.

کمیته امداد نمی‌تواند جور همه مملکت را بکشد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، پرویز فتاح در دیدار با دانشجویان نخبه تحت‌پوشش کمیته امداد اظهار داشت: فقر ریشه فرهنگی و بینشی دارد و شما باید بدانید که ثروت‌تان همان دانش و ایمان شماست.

وی ادامه داد: کمیته امداد می‌تواند دستگیری مختصری از مددجویان خود داشته باشد و نمی‌توانیم انتظار حل 100 درصدی همه مشکلات را از این نهاد داشته باشیم. کمیته امداد نمی‌تواند جور همه مملکت را بکشد. مملکت بخش‌های مختلفی دارد از آن سو توان کمیته امداد محدود است چرا که جمعیت زیادی تحت پوشش دارد، فقط برای مقایسه می‌گویم جمعیت تحت پوشش کمیته امداد از کل جمعیت کشور لبنان بیشتر است.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: تا  چرخه اقتصاد و تولید بهبود نیابد ما فقر تولید می‌کنیم و توجه به توزیع ثروت، قوانین کشور و عملکرد دولت‌ها که مبتنی بر عدالت اسلامی باشد ضروری است. 

فتاح خاطرنشان است: تا زمانی که اقتصاد فقرآفرین است مددجوی کمیته امداد و نهادهای حمایتی افزایش می‌یابد. کمیته امداد نمی‌تواند معجزه کند چون ورودی بالایی دارد. ما نمی‌توانیم به یک فرد یا خانواده تا ابد خدمت بدهیم چرا که در این صورت از مددجویان ورودی بازمی‌مانیم. 

وی خطاب به دانشجویان نخبه تحت پوشش این نهاد گفت: شما دیگر مددکار کمیته امداد هستید و توانستید گلیم خود را از فقر بیرون بکشید لذا الان دیگر باید به کمک امداد بیایید. ما در این مسیر انسان زجرکشیده می‌خواهیم و آدم بی‌تفاوت به درد ما نمی‌خورد. 

رئیس کمیته امداد افزود: توانمندسازی، استقلال خانواده‌ها و کاهش مددجویان از طریق رسیدن به خودکفایی آنها هدف ما است.

فتاح در پایان در خصوص راه‌اندازی کانون نخبگان که از پیشنهادات یکی از دانشجویان حاضر در جمع بود، گفت: بحث کانون را به طور کلی رد نمی‌کنیم اما باید بر سازوکارهای آن دقت شود چرا که تجربیات ما نشان می‌دهد که چه مواردی برای کانون‌ها در مسیر فعالیت پیش می‌آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.