منابع نزدیک به پنتاگون می گویند در این وزارتخانه عوامل قدرتمندی وجود دارند که با تعطیلی این زندان مخالفت می کنند.

سنگ اندازی های پنتاگون در سر راه تعطیلی گوانتانامو

به گزارش قدس انلاین و به نقل از مهر،وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مسیر تعطیلی زندان گوانتانامو اختلال ایجاد می کند و مانع اقدامات دولت اوباما برای تعطیلی این زندان می شود.

این در حالی است که باراک اوباما در سخنرانی خود بارها بر تعطیلی زندان گوانتانامو تاکید کرده است. وی در جلسه کنگره آمریکا از نمایندگان خواسته برای تعطیلی این زندان اقدام کنند.

منابع نزدیک به پنتاگون می گویند در این وزارتخانه عواملی وجود دارند که با تعطیلی این زندان مخالفت می کنند که ظاهراً قدرت بسیاری نیز دارند.

جیمز دابینز نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در افغانستان و پاکستان بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ با اطلاع از پرونده زندانیان گوانتانامو می گوید: درباره تعطیلی گوانتانامو جلسات بسیاری با مقامات پنتاگون داشتیم ولی ظاهراً بی فایده بوده است.

وی گفت انتقال بعضی از زندانیان افغان از سوی مقامات پنتاگون با تاخیر صورت می گیرد و در هر تلاشی برای جابجا کردن زندانیان گوانتانامو به کشورهای خود تاخیرهای بسیاری وجود دارد.

به گفته وی در موردی دیگر انتقال ۶ زندانی به اروگوئه، پنج زندانی به قزاقستان و یک زندانی به موریتانی با مشکلات بسیاری از سوی پنتاگون روبرو شده به طوری که فرآیند اداری آن یک ماه تا یک سال به طول انجامد.

دابینز می گوید به نظر می رسد در پنتاگون عوامل پشت پرده ای وجود دارد که نمی گذارند انتقال زندانیان به کشورهای متبوع خود با سرعت و روند معمول خود طی شود.

گفتنی است یکی از وعده های انتخاباتی اوباما در سال ۲۰۰۸ تعطیلی زندان گوانتانامو بود که تاکنون محقق نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.