قدس آنلاین: معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: انتخابات فرصتی برای تجدید قوای جریان های سیاسی در کشور است.

انتخابات فرصتی برای تجدید قوای جریان های سیاسی است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمد رحیم نوروزیان در جلسه تودیع و معارفه فرماندار بجنورد افزود: در این دور، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با یکدیگر برگزار می شود بنابراین باید فضایی ایجاد شود تا امکان حضور حداکثری مردم بر پای صندوق های رای ایجاد شود.

وی با اشاره به ابراز نگرانی تعدادی از افراد در خصوص ثبت نام تعداد زیادی از کاندیداها ادامه داد: حضور حداکثری کاندیداها در سال جاری احساس مسئولیت افراد را نشان می دهد و اگر تعداد کمی از افراد در این انتخابات شرکت می کردند جای نگرانی داشت.

وی اظهار داشت: هیات اجرایی و نظارت با دقت بررسی ها و وظایف خود را انجام می دهند و افرادی که از صلاحیت لازم برخوردار نباشند را حذف خواهند کرد.

نوروزیان با بیان اینکه این دور از انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است، توضیح داد: هم اکنون دشمنان از جنگ سخت به علت هزینه های سنگین آن به سوی جنگ نرم پیش رفته اند و در جنگ نرم مجالس از اهمیت زیادی برخوردار است به طوریکه بسیاری از تحریم های حاکم شده علیه ایران از سوی آمریکا در مجلس آن کشور به تصویب رسیده و در ایران نیز مجلس شورای اسلامی نقش بسیار مهمی دارد.

وی گفت: از سوی دیگر دشمنان همیشه به دنبال آن بوده اند تا انتخابات را تبدیل به رفراندوم کنند و اگر چند درصدی میزان آراء کاهش یافت آن را در بوق و کرنا می کنند بنابراین باید تلاش شود تا میزان مشارکت به حداکثر برسد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، مقطع انتخابات در کشور فرصتی برای تجدید قواء جریان های سیاسی است، و انتخابات محل رقابت گروهای سیاسی می شود که اگر این امر در چارچوب قانون و نظام اتفاق افتد بسیار خوب است و موجب ایجاد نشاط در جامعه می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: هم اکنون پرونده های مهمی برای تصمیم گیری بر روی میز است که باید مجلس آن را حل و فصل کند، که پرونده هسته ای، روابط خارجی، تحریم و تصمیم گیری مسائل اقتصادی از جمله این پرونده ها می باشد.

وی تاکید کرد: همیشه میزان مشارکت مردم این استان از زمان تقسیم شدن خراسان شمالی از خراسان بزرگ بیش از میانگین کشوری بوده است.

وی افزود: رمز موفقیت این نظام اعتماد بوده و هیچ وقت در آن بدبینی وجود نداشته است.

وی در ادامه گفت: امروز بعد از شش ماه فرماندار بجنورد معرفی شد البته ما گزینه هایی را معرفی کرده بودیم و وزارت کشور این فرماندار را انتخاب کرد.

وی افزود: طی امروز شاهد برخی از بازی گوشی ها در فضای مجازی در خصوص انتخاب فرماندار بودیم که این گونه اقدامات راه به جایی نخواهد برد و همین اقدامات موجب می شود تا استان مسیر توسعه را طی نکند.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات محمود رضا معموری سرپرست فرمانداری بجنورد تقدیر و موسی حاجی زاده به عنوان فرماندار بجنورد منصوب شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.