معاون اول قوه قضائیه گفت: حق محوری و قانون مداری اصول قطعی قوه قضائیه است.

حق محوری و قانون مداری اصول قطعی قوه قضائیه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ظهر امروز در همایش نمایندگان دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری‌های سراسر کشور در مشهد حماسه نهم دی را جلوه‌ای از عنایات الهی به ملت ایران دانست و اظهار داشت: این یوم الله و روز بزرگ به عنوان روز دلدادگی مردم به نظام و ولایت هرگز نباید فراموش شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به فتنه سال 88 گفت: دشمن در فتنه سال 88 می‌خواست با یک جنگ نرم و انقلاب مخملی تمام عیار به اسلام و ایران ضربه بزند و طراحان اصلی به دنبال سرنگونی نظام بودند که بحمدالله با هوشیاری مردم و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری به شکست انجامید.

وی خاطرنشان کرد: حماسه نهم دی یک عنایت الهی بود و مسئولان و ملت بزرگ ایران نباید این عنایات  و الطاف الهی را فراموش کنند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: مردم از ابتدای انقلاب همواره دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند و امروز تکلیف مسئولان است که با خدمت خالصانه وظیفه خود را نسبت به مردم و نظام ادا کنند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو افزود: ما به عنوان کارگزاران نظام در برابر دو انتخابات مهم پیش رو وظایفی داریم و شناخت اهمیت این انتخابات برای آینده و امنیت و رشد و تعالی کشور نخستین وظیفه و گام است.

معاون اول قوه قضائیه آراء مردم را امانت و به فرموده مقام معظم رهبری حق الناس دانست و افزود: ما در دستگاه قضایی باید در چارچوب قانون به تکالیف خود در برگزاری یک انتخابات اخلاقی، قانونی و پرشور عمل کنیم.

وی شرکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را مسئله مهم بعدی دانست که باید مورد توجه ما قرار گیرد بنابراین طبق فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) باید تمام تلاش خود را در زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات به کار بسته و به این کار به عنوان یک عبادت نگاه کنیم.

اژه‌ای توجه به معیارهای یک نماینده اصلح را از جمله نکاتی دانست که باید به صورت ویژه مورد توجه رأی دهندگان قرار گیرد.

وی افزود: آیات قرآنی، روایات ائمه معصومین و فرمایشات امام (ره) و رهبری در این زمینه بسیار روشنگر است و تطبیق این معیارها با نامزدهای انتخاباتی لازم و ضروری است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به شأن و جایگاه نظارت و ارزشیابی در دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: این بخش از دستگاه قضایی تاکنون به وظیفه خود به نحو مطلوب عمل کرده است و در واقع بخش عمده‌ای از سلامت کار دستگاه قضایی در گرو عملکرد این تشکیلات مهم است.

وی رمز موفقیت کار در مجموعه دستگاه قضایی را خدمت در چارچوب شرع و قانون دانست و افزود: کار نظارت و ارزشیابی کاری سخت و مهم است بنابراین کار باید برای رضای خدا باشد.

معاون اول قوه قضائیه حق محوری و قانون مداری را اصل مسلم حاکم بر دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان کرد: قضات باید در چارچوب شرع و قانون شجاعانه و قاطعانه با هرگونه تخلف و قانون شکنی به ویژه در حوزه‌هایی که ارزش‌های اسلام و انقلاب را هدف گرفته برخورد کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.