رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه سیاسی کردن مجلس خبرگان یک اشتباه بزرگ است، گفت: بحث شورایی شدن رهبری دلالت بر حُب نفس دارد.

سیاسی کردن مجلس خبرگان اشتباه بزرگی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، آیت‌الله روح‌الله قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در حاشیه "همایش بصیرت و تجدید میثاق با ولایت" در جمع خبرنگاران درباره نظارت مجلس خبرگان اظهار داشت: مجلس خبرگان مجلسی برای انتخاب ولایت نیست، بلکه ولایت توسط خداوند هدایت می‌شود و در زمان امام خمینی(ره) زمانی که مجلس خبرگان قائم مقام انتخاب کرد، دچار اشتباه شد. 

وی درباره فضاسازی‌هایی مبنی بر بحث شورایی شدن رهبری گفت: اگر قرار بود رهبری شورایی شود، امام حسن و امام حسین(ع) نیز کشور را شورایی اداره می‌کردند اما زمانی که امام حسن(ع) امام است، امام حسین(ع) ولو اینکه امام بالقوه باشد، امام بالفعل نیست. 

آیت‌الله قرهی با اشاره به مشکلات کشورهایی که به صورت شورایی در دنیا اداره می‌شوند، افزود: به طور مثال در بوسنی و هرزگوین شورای ریاست جمهور ایجاد شد اما این کشور با مشکلاتی روبرو شد. قرآن کریم بر امام و امت تاکید دارد و عنوانی به نام "امامان" نیامده است و زمانی که یکی امام است، دیگری امام نیست. 

رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با تاکید بر اینکه سخن از شورایی کردن رهبری، دلالت بر "حُب نفس" دارد، خاطرنشان کرد: این موضوعات بداخلاقی‌هایی است که امیدواریم خداوند همه را از نفس اماره دور کند. 

قرهی در پایان خاطرنشان کرد: سیاسی کردن مجلس خبرگان یک اشتباه بزرگ است و سیاسیون بدانند که امروز در آستانه فرج امام زمان(عج) هستیم و پرچم این کشور باید به دست صاحب اصلی خود برسد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین بیدار IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    لا اله الا الله...؛؛ پدر من!؛ مجلس خبرگان ، کل وجودش باید سیاسی باشه که هست، اگه نبود به عنوان ارگان تصمیم گیرنده مملکت در قانون اساسی ذکر نمیشد...؛