رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حتی اگر با خاکپور قراردادی امضا نکرده باشیم حق و حقوق وی را پرداخت خواهیم کرد.

 کفاشیان: تغییر خاصی در ارکان اساسنامه ایجاد نمی‌شود/قرارداد خاکپور فردا امضا می‌شود، بدون قرارداد هم حقش را می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علی کفاشیان در حاشیه مراسم بدرقه ملی‌پوشان امید در خصوص عدم حضور محمد خاکپور در این مراسم گفت: در مورد نیامدن خاکپور اطلاعی ندارم اما در خصوص قرارداد او باید بگویم که قرارداد را در اختیارش قرار دادیم و او نیز با بیان خواسته‌های خود آن را به ما برگرداند. در نهایت قرار شد فردا این قرارداد امضا شود.

وی افزود: اگر بحث حق و حقوق خاکپور مطرح باشد، ما تمام  حق و حقوق او را چه قرارداد بین ما امضا شده باشد و چه نشده باشد پرداخت می‌کنیم؛ ضمن اینکه ما قراردادی که خود او پیشنهاد داد و به تایید هیئت رئیسه رسید را پذیرفتیم. فکر نمی‌کنم در این مورد مشکلی وجود داشته باشد. اگر هم در قرارداد مشکلی است امیدوارم فردا خاکپور این قضیه را به ما اعلام کند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تغییرات اساسنامه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در اساسنامه مطالبی که بخواهیم تغییر اساسی بدهیم نیست. یکسری جمله‌بندی‌ها و اصلاحات موردی است که تاثیری بر اساسنامه قبلی ندارد. فیفا و ای‌اف‌سی هر سال قوانین خود را اصلاح می‌کنند و در برخی مواقع ما نیز باید این اصلاحات را در اساسنامه خود ایجاد کنیم. این اصلاحات را در مجمع پیش‌رو به تصویب می‌گذاریم اما تغییر خاصی در ارکان اساسنامه ایجاد نمی‌شود.

کفاشیان در خصوص دلیل حضور کی‌روش در رقابت‌های مقدماتی المپیک برای زیر نظر گرفتن بازی‌های تیم امید گفت: وظیفه کی‌روش این است که بازیکنان تیم‌ ملی را در هر کجای دنیا که باشند زیر نظر بگیرد. در حال حاضر 6 یا 7 بازیکن تیم ملی در تیم امید حضور دارند. او همیشه این کار را انجام داده و به ارزیابی بازیکنان می‌پردازد. من فکر می‌کنم با حضور کی‌روش انگیزه بازیکنان نیز بیشتر خواهد شد چون آنها می‌خواهند خودشان را به سرمربی تیم ملی نشان دهند.

وی در خصوص اظهار نظر مایلی‌کهن مبنی بر اینکه «اگر در قطر درگیری فیزیکی به‌ وجود بیاید از جانب کی‌روش است نه من» اظهار داشت: این موضوع درست نیست. اینطور نیست که اگر آنها چشم در چشم شوند این اتفاق بیفتد. من فکر می‌کنم اگر در آنجا یکدیگر را ببیند این مسائل و مشکلاتی در بین آنها وجود دارد از بین می‌رود. الان زمان آن است که فکر تیم خودشان باشند و حاشیه‌ها را کنار بگذارند. باید همه دست به دست هم دهند تا تیم امید موفق شود. باید دلخوری‌ها را فراموش کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: با جوانگرایی که سازمان لیگ انجام داده اکثر بچه‌های تیم امید در باشگاه‌های خود بازیکن فیکس هستند و این هنر کادر فنی ماست که از این تیم و پتانسیل آن استفاده کند. در خصوص رقبای تیم امید هم باید بگویم کشورهای دیگر که در این رقابت‌ها حضور دارند اگر قوی‌تر از ما نباشند ضعیف‌تر نیستند.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که چقدر برای تیم امید هزینه کرده‌اید، گفت: ما هزینه بالایی برای تیم امید انجام داده‌ایم که ریز آن را در آینده اعلام می‌کنم. هزینه تمام اردوهای تدارکاتی، رفت و آمد و... توسط فدراسیون فوتبال پرداخت شده است. بخشی از هزینه‌ها را نیز کاشانی از طریق آوردن اسپانسر فراهم کرده است. من فکر می‌کنم این تیم لیاقت صعود دارد.

وی در واکنش به این اظهار اخیر محمد دادکان مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال توسط کفاشیان اداره نمی‌شود بلکه افراد دیگر فدراسیون را می‌چرخانند گفت: این نظر او است اما باید محض اطلاع شما خبرنگاران اعلام کنم دیگر مانند گذشته در فدراسیون یک نفر در مورد همه مسائل تصمیم نمی‌گیرد بلکه فدراسیون مجمع دارد که 75 نفر عضو آن هستند. هیئت رئیسه زیر نظر این مجمع فعالیت می‌کند. از فوتبال و فوتسال مجددا هیئت رئیسه‌ای انتخاب شده و بازی‌های لیگ برتر و فوتسال را زیر نظر دارد. همه این مجموعه‌ها در فدراسیون نقش دارند و فعالیت می‌کنند. رئیس فدراسیون نیز بر کار آنها نظارت دارد.

کفاشیان در خصوص اینکه کارلوس کی‌روش کجاست و چه می‌کند گفت: فکر کنم کی‌روش آفریقا باشد. او هر جا که هست الان قطعا در حال عیدی دادن است چون ایام کریسمس را سپری می‌کند. در آخرین تماسی که داشتم کی‌روش گفت حالم خیلی خوب است و به همه خبرنگاران سلام برسان.

وی درباره اینکه گفته می‌شود کی‌روش از باشگاه روبین‌کازان پیشنهاد دارد تصریح کرد: کی‌روش مربی خوبی است که در پنج سال اخیر عملکرد مناسی در تیم ملی ایران داشته است. مردم ایران از عملکرد کی‌روش راضی هستند و ما هم مانند مردم از کار کی‌روش راضی هستیم. تیم ملی در سال جدید دو بازی پیش رو دارد و بعد از آن دو بازی کی‌روش شرایط خاصی برای ماندن در تیم ملی دارد و اگر ما نتوانیم با شرایط او کنار بیایم او قطعا می‌رود. برآورده کردن خواسته‌های کی‌روش تنها در دست من نیست بلکه ما نیاز به بودجه داریم که باید از جایی تامین شود.

کفاشیان درباره اینکه گفته شده در صورت رفتن او از فدراسیون،کی‌روش هم خواهد رفت، عنوان کرد: اینگونه نیست و ما باید شرایط را برای او مهیا کنیم و تفاوتی نمی‌کند چه کسی در فدراسیون باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: می‌خواهم یک خبر خوب به شما خبرنگاران بدهم،‌ ما اخیرا از وزارت ورزش خواستیم بودجه‌ای برای ما تامین کند و آنها هم این درخواست را از دولت داشتند و دولت نیز قول داده رقم خوبی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دهد تا نیازهایمان را برطرف کنیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا 400 میلیونی که قرار است وزارت ورزش در اختیار تیم امید قرار دهد به دست آنها رسیده است یا نه، عنوان کرد: 400 میلیون قرار است به فدراسیون فوتبال داده شود نه تیم امید. ما از این مبلغ هر چقدر که نیاز تیم امید باشد در اختیار تیم امید قرار خواهیم داد.

وی بار دیگر در خصوص قرارداد خاکپور گفت: ما قرارداد او را نهایی کردیم و این کار با حضورش وکیلش صورت گرفت. خاکپور باید امضا کند و ما نیز این کار را انجام می‌دهیم. در خصوص غیبت خاکپور نیز سرپرست تیم امید  اعلام کرد که وی گرفتاری داشته و نتوانسته به مراسم بدرقه بیاید. به هر حال ما تعهد کرده‌ایم و به آن نیز عمل خواهیم کرد. خاکپور بسیار متعهد است و تیم امید را دوست دارد. شاید حضور او در این تیم برایش ضرر اقتصادی نیز داشته ولی به عشق تیم و کشور در اینجا حضور دارد و کارش را انجام می‌دهد.

کفاشیان درباره کمک وزارت ورزش به تیم امید عنوان کرد: وزیر ورزش در جلسه‌ای که چند روز قبل با کادر فنی تیم امید داشت، پذیرفت که در صورت صعود تیم امید به المپیک مبلغ یک میلیارد تومان بپردازد. ضمن اینکه ما تا الان چندین برابر این مبلغ را برای تیم امید هزینه کرده‌ایم.

وی درباره وضعیت جواد نکونام گفت: قصد داریم از او به عنوان مربی در کنار کی‌روش در تیم ملی استفاده کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.